Sub egida Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PG-PNRAS), în cadrul proiectului ”Învață să nu renunți!” implementat de Șc. Gim. Nr.1 din comuna Nuci, de 1 Iunie, copiii din comunitate au avut parte de ” o zi genială”, după cum au descris-o chiar ei.
Ce s-a întâmplat concret? Copiii din Nuci au fost aduși la școală, încă de la ora 8.30, de cele 3 microbuze școlare ale comunei, și cu pași timizi, dar siguri, s-au lăsat antrenați de animatori în diverse jocuri menite să le stârnească curiozitatea, îndemânarea și spiritul de echipă. Atelierul de lectură a fost o continuare ”altfel” a activităților din programa școlară, derulându-se după tematici alese de elevi. Spre exemplu, la bibliotecă a avut loc prezentarea unei cărții preferate. Fiecare elev a adus o carte și a vorbit despre ea colegilor. S-au completat fișe de lectură, expuse apoi între copacii din curtea școlii/bibliotecii, stimulând astfel interesul și celorlalți colegi. Sau, unii copii au desenat ilustrând câte un pasaj dintr-o anumită carte, iar colegii au avut misiunea de a identifica titlul cărții, după desen. De Ziua Copilului, activități școlare ”altfel” au fost însoțite de multe alte jocuri, baloane, face painting, înghețată, teatru educativ. Cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Ilfov și al Poliției din comună a fost închisă Str. Viitorului, pe care s-au derulat activitățile distractive, astfel încât copiii să fie în siguranță pe toată perioadă derulării acestora.
”Învață să nu renunți!” sau ”învață să înveți!”
”Am aplicat pentru accesarea proiectului PNRAS pentru a veni în sprijinul elevilor din școala noastră, într-un efort comun al cadrelor didactice, Inspectorat Școlar și Ministerul Educației, în ideea de a reduce sau cel puțin a diminua abandonul și absenteismul școlar la nivel gimnazial și trecerea cât mai activă către învățământul liceal/dual/profesional. Titlul proiectului este sugestiv, urmârind dezvoltarea competențelor prevăzute de curriculum-ul național, îndeosebi a competenței de ”a învăța să înveți”. Am putut, astfel, să pregătim activități de tip MATE (Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație), dar și activități de prevenire, de exemplu, ateliere de dezvoltare personală pentru elevi, în cadrul cărora au avut loc sesiuni de consiliere vocațională pentru orientarea în carieră, dar și dezvoltarea unor abilități de prevenire a fenomenului de violență în rândul elevilor. Un alt pas important pentru derularea procesului educațional a fost realizat prin digitalizarea instituției de învățământ, dotând clasele și laboratorul de informatică cu table interactive, activitate care a fost supravegheată cu entuziasm, pas cu pas, de către elevi. Și, ne bucură entuziasmul lor în utilizarea acestor mijloace digitale, ba chiar, uneori, transferul de cunoștințe în acest domeniu se realizează de la elev către profesor”, ne-au explicat prof. Ana Maria Dincă, manager de proiect și prof. Denisa Nicoleta Ion, coordonator proiecte.
”Datorită acestui proiect, orele sunt mult mai creative. Să avem tablă smart este un motiv de bucurie”, ne-a spus, la rândul său, Larisa Socol, din clasa a VIII-a, iar colegul său, Mihai Drăgoi, a apreciat că, pentru el, ”tabla interactivă este un bun care trezește deopotrivă mândrie și emoție. Pe de o parte, în ceea ce privește modernizarea școlii noastre în zona de digitalizare, iar pe de altă parte, emoția trăită prin utilizarea acesteia, deoarece în fiecare zi descoperim funcții noi, la care nu ne-am gândit înainte”, a completat Mihai.