Curtea de Conturi a efectuat un amplu control la primăria Buftea, ocazie cu care a descoperit mult mai multe nereguli decât ne am fi aşteptat, însă dată fiind pro-blema presantă a situaţiei clubului local de fotbal, în această ediţie ne rezumăm la a încercarea de a desluşi încurcatele iţe ale problemei. Iată ce comunică Curtea de Conturi
Alocarea de fonduri publice către ASCS Buftea conform contractului de asociere 91/25/08.2010 în condiţii avantajoase NUMAI pentru ASCS Buftea, concluzie con-firmată de multitudinea de nereguli constatate, dintre care enumerăm:
● neurmărirea de către asociatul prim Unitatea Administrativ-Teritoriala a Oraşului Buftea (UATO) respectiv Primăria Buftea şi Consiliul Local Buftea a modului de îndeplinire de către asociatul secund (ASCS Buftea) a obligaţiei asumate prin contract, privind aportul de capital DE CEL PUŢIN 10% din aportul adus de către asociatul prim, respectiv a modului de utilizare a acestor fonduri.
● îndeplinirea de către ASCS Buftea a obligaţiei asumate privind aportul la asociere, care s-a realizat NUMAI în proporție de 0,43%, faţă de MINIMUM 10% cât pre-vedea contractul.
● neîndeplinirea de către Consiliul de Administraţie al ASCS Buftea a atribuţiilor ce-i reveneau prin contract.
● conducerea necorespunzătoare (centralizat) a evidenţei contabile aferente asocierii, fără ţinerea acesteia distinct pe FIECARE ACTIVITATE SPORTIVĂ ÎN PARTE, cerinţă STIPULATĂ EXPRES PRIN CONTRACT.
● neîntocmirea/întocmirea necorespunzătoare a unor documente justificative.
● neconcordanţe între rulajele debitoare şi creditoare din Registrul Jurnal, cu cele din Balanţa de Verificare întocmită la data de 31.12.2011.
● reportarea eronată a rezultatului patrimonial la finele anului 2010 la începutul anului următor.
● neevidenţierea în contabilitate a veniturilor rezultate din sponsorizările provenite de la SC Angst Ro. SRL şi SC Redis Co.
● neurmărirea justificării în termenul legal al avansurilor spre decontare acordate, astfel încât, conform balanţei de verificare întocmită la 31.12.2011, avansurile ne-justificate însumau 129.518 lei (bani care i se impută direct fostului preşedinte Sorin Dumitrescu, deşi avem mari îndoieli că este singurul vinovat, ci doar singurul scos ţap ispășitor, pe motiv că oricum nu mai are ce pierde).
Curtea de Conturi a stabilit o serie de măsuri imediate, care au ca termen – limită de aplicare, data de 31.07.2012. Măsurile vor fi puse în aplicare de către UATO Buftea (Unitatea Administrativ-Teritoriala a Oraşului Buftea).
Se vor analiza:
Modul de utilizare de către asociaţia sportivă a fondurilor publice alocate de entitate (în calitate de asociat prim), ca aport în numerar. O atenţie deosebită se va acorda avansurilor nejustificate care la finele anului 2011 însumau 129.518 lei, cauzelor care au generat această situaţie, stabilirii persoanelor care se fac vinovate de această stare de fapt, precum şi a măsurilor legale ce se impun a fi întreprinse.
Veniturile realizate de asociatul secund din activitatea desfăşurată, implicit a celor obţinute din sponsorizări (pentru susţinerea realizării obiectului asocierii).
În ce măsură contractul este echitabil şi în avantajul ambelor părţi. Acest aspect va reprezenta chintesenţa întregii analize de mai sus şi punctul de pornire a demer-surilor ulterioare ce se impun.
În eventualitatea în care analiza evidenţiază contractul ca fiind păgubos pentru entitate (UATO Buftea), se va proceda imediat la rezilierea unilaterală a acestuia.
În situaţia în care se justifică asocierea, se va proceda după caz la:
Renegocierea clauzelor contractuale care necesită amendamente.
Derularea contractului în forma actuală, oricare dintre ipoteze fiind condiţionată de:
*remedierea punctuală a tuturor deficienţelor constatate.
*îndeplinirea de către asociatul secund (ASCS Buftea) a obligaţiei asumate privind aportul la asociere, cel puţin la nivelul minim, de 10%, stipulat în contract.
*garantarea echitabilităţii raporturilor între părţi.
*monitorizarea cu exigenţă a contractului, pe toată întinderea sa.
Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu problema de la ASCS Buftea, iată datele pe scurt: primăria Buftea, prin Ion Stoica, a efectuat un artificiu legal prin care a pus la dispoziţia ASCS Buftea întreg patrimoniul necesar desfăşurării activităţilor sportive în oraşul Buftea, adică săli şi terenuri de sport, Stadionul Constantin Bălălău din localitate, cu întreaga bază sportivă aferentă, baza materială existentă etc. În plus, UATO Buftea a finanţat sportul buftean cu sume cuprinse între 12 și 14 miliarde lei vechi anual. Conducerea ASCS Buftea nu numai că nu a adus aportul cuvenit şi stipulat contractual, adică minimum 10% din suma pe care UTAO a virat o anual, ci a continuat cu artificiile, de această dată financiare, aducând câteva sponsorizări pe hârtie. Însă nici acelea nu au fost prinse în actele contabile, existând mari semne de îndoială asupra veridicităţii acestora, sau chiar a existenţei lor.
Mai mult, membrii Consiliului Director al ASCS Buftea au declarat că ei se vor retrage de la conducerea echipei, respectiv a clubului sportiv, odată ce „li se vor re-turna banii investiţi”, cu acte în regulă, aşa cum pretind ei. Despre care bani este vorba, nu se ştie, deoarece la această oră jucătorii au salariile restante pentru ultimele două luni din campionat, la care se adaugă sumele restante şi aferente primelor de promovare în Liga a II-a, prime care sunt stipulate contractual la nivelul ASCS Buf-tea, între jucători şi club. Şi aceste sume sunt însă solicitate tot UATO Buftea, deşi aceasta nu are nicio obligaţie, de niciun fel, nici morală, nici contractuală, pentru achitarea lor. În plus, la finele campionatului, primăria Buftea virase sumele datorate către ASCS Buftea, la această oră neexistând niciun debit la nivelul instituţie – ASCS Buftea.
Totuşi, staff-ul şi echipa de fotbal are de încasat salarii şi prime de joc. Se naşte deci întrebarea, nu cumva hoţul strigă hoţii!?