La început de săptămână după un week-end agitat din cauza căderilor de zăpadă şi a bâlbâielilor televizate ale unor aleși privind sarea şi nisipul distribuite, am ieşit în judeţul Ilfov să constatăm cum se descurcă edilii și firmele care au câștigat licitațiile şi cum se circulă pe drumurile naţion-ale, judeţene şi comunale. Am aflat că sunt 6 firme care s-au prezentat la licitație, așa că trebuiau să fie utilaje pe șosele.

Ningea mărunt, luni dimineaţă, deci atmosfera perfectă pentru o întâlnire cu sărăriţele şi autogrederele. Ne-am oprit la Popeşti-Leordeni, la sediul firmei Glacial unde l-am întâlnit pe Romeo Gogu, şeful parcului auto al societăţii amintite. Amabil, domnia sa ne-a făcut turul bazei pentru a con-stata ce utilaje sunt gata de a înlocui alt utilaj rămas în pană. Cantitățile de sare și nisip erau liniștitoare și domnul Gogu ne-a spus că nu se prepară mult amestec de sare cu nisip pentru a evita înghețul. Nu se folosește clorura de calciu pentru că în cererea de ofertă către baza 5 unde este Glacial, Consiliul Județean a specificat doar sare cu nisip.

Romeo Gogu (dreapta) verificând parcul auto

Aflăm că ” Glacial a oferit 5 milioane lei, un preț care nu a putut fi refuzat de nicio administrație locală”. Atât de puțin, nu e ciudat? ”Nu e ciudat deloc și vă explic de ce am oferit atât de puțin: sarea o luăm prin compensație de la o societate căreia i-am făcut lucrări și nu a mai putut plăti cu bani. Este sare de mare, așa cum veți vedea pe factură, dacă vreți. Cât privește nisipul, avem propria carieră la Gostinari, jud. Giurgiu de unde îl aducem. În principal, firma noastră se ocupă de construcții, dar pe timp de iarnă când ritmul acestora încetinește, ne-am gândit să nu mai dăm dru-mul muncitorilor să plece și să ne ocupăm și de eliberarea căilor carosabile pe timp de iarnă. Astfel, costurile noastre sunt foarte mici” precizează Romeo Gogu.

Utilaje pe șosele

Întrebând dacă putem vedea pe drum vreun utilaj al firmei, Romeo Gogu mai scoate un document din dosarul ordonat pe care îl are și ne povestește că tot ce întâlnim pe vreun drum și are marcată cu roșu litera G aparține societății Glacial. Așadar, pentru Vidra sunt repartizate o basculantă cu lamă și sărăriță și o basculantă numai cu lamă. Există un autogreder numai pentru cazuri de necesitate, un încărcător frontal și 3 buldoexcavatoare.

Utilajele de rezervă din Baza 5 de la Popeşti-Leordeni

Pentru Măgurele utilajele sunt în bază la Popești și există două basculante cu lamă, un autogreder și un buldoexcavator pentru cazuri excepţionale și o autofreză.Pentru Domnești este rezervată o basculantă cu lamă și sărăriță, un autogreder și un încărcător frontal în caz de necesitate și două buldoexcava-toare. La toate aceastea se adaugă două mașini de teren care sunt cu rezervorul plin și cheia în contact, gata să rezolve orice problemă pe care o au utilajele pe șosele.

Ce spune Consiliul Județean Ilfov?

Consiliul Județean Ilfov a consemnat pentru perioada 24-27.01.2013 activarea Comandamentului Operațional pentru Gestionarea situațiilor de urgență și faptul că nu s-au înregistrat drumuri județene închise sau blocate. În plus, CJI face public faptul că pe raza celor 376 km au acționat 75 de utilaje: 39 basculante cu lamă și sărăriță, 26 încărcătoare, 2 tractoare cu lamă și perie și 8 mașini pentru asistența tehnică. 

În Vidra locuitorii nu au uitat de lopată

Sau împrăștiat 500 tone de sare și 1000 mc nisip. Nu s-au înregistrat reclamații. Adică, totul este bine când se termină cu bine!

74 kilometri  vor fi mereu curaţi în Ilfov

Glacial a câștigat licitația de la Consiliul Județean pe câteva tronsoane de drum de 74 km după cum urmează: DJ 401-Centura București-Berceni-Vidra 10 km; DJ 401 A – Vidra-Sintești-Jilava-Măgurele-Bragadiru 21 km; DJ 401 D Dărăști – 1 Decembrie – Vidra 13,8 km; DJ 400 Măgurele-Alunișu-Dărăști Ilfov 4,5 km; DJ 602 Centura București – Domnești 16.9 km și DC 18 București-Măgurele 7,5 km.