Într-un cadru sobru, specific activităţii de zi cu zi, ISU Ilfov a prezentat la sediul din Calea București, orașul Otopeni, raportul de activitate pentru 2013 și direcţiile de acţiune pentru 2014.
La prezentare a participat prefectul judeţului Ilfov, Speranţa Cliseru, totodată președinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă și noul subprefect, Romulus Cătălin Pantazi. În sală au fost prezenţi conducători sau adjuncţii lor ai serviciilor deconcentrate din judeţul Ilfov.
Iulie 2013 – luna cea mai încărcată a anului
Inspectorul șef, colonel doctor inginer Claudiu Cristian Avram a început prezentarea raportului spunând că toate acțiunile din 2013 au fost planificate și desfășurate în concordanţă cu Planul principalelor activităţi ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, întocmit în acest sens și aprobat de prefectul judeţului Ilfov. De altfel, și planul pentru 2014 a fost aprobat, la finalul prezentării de către prefectul Speranţa Cliseru, pentru anul 2014.
6.493 situaţii de urgenţă au fost înregistrate în 2013, a continuat inspectorul șef Claudiu Cristian Avram, adăugând că din acestea 4.832 au fost acţiuni de prim ajutor la care SMURD a intervenit, 326 au fost incendii, iar alte 1.335 acţiuni au fost în legătură cu inundaţiile, căutările și salvările de oameni și animale. În anul care s-a scurs, cele mai multe incendii au fost înregistrate în orașul Voluntari, care conduce astfel cu 30 de situaţii, într-un top al incendiilor. Urmează Pantelimon cu 23 și Popești – Leordeni cu 17.
Atenţie! Și ISU are nevoie de ajutor!
Pentru că știm cu toţii oameni minunaţi care fac parte din ISU și despre care aţi citit și în paginile Jurnalului de Ilfov, ne oprim asupra greutăţilor pe care cei de la ISU le au și pentru care au chiar și ei nevoie de ajutor. Inspectorul șef Claudiu Cristian Avram a atras, astfel, atenţia asupra operaţionalizării unui număr foarte mic de servicii voluntare/private la nivel local, pentru situaţii de urgenţă, care să contribuie la diminuarea timpilor de răspuns; posibilităţile reduse de finanţare de către comunităţile locale și insuficienţa măsurilor de prevenire și intervenţie adaptate; lipsa dotărilor cu echipament a serviciilor voluntare/private pentru situaţii de urgenţă; insuficienţa tehnicii de intervenţie (autofreze, sărăriţe etc) și a materialelor antiderapante; insuficienţa locurilor speciale amenajate și a reţelelor de alimentare cu apă a autospecialelor de intervenţie, atât în mediul ruban, cât și în cel rural, precum și starea precară, pe alocuri, a infrastructurii de acces; insuficienţa echipamentelor de telecomunicaţii și tehnică de calcul pentru cercetarea, coordonarea și conducerea eficientă a activităţilor în teren. Cu alte cuvinte, pompierii folosesc telefoanele personale, pe care le plătesc din salariile lor, pentru a se coordona în timpul intervenţiilor la incendii.
Cuvântul prefectului-președinte
Speranţa Cliseru, în dubla calitate în care a fost invitată să participe la prezentarea raportului a spus că, în mare, activitatea ISU s-a desfășurat bine și nu sunt situaţii majore asupra cărora trebuie insistat. Cu toate acestea, prefectul Speranţa Cliseru a subliniat necesitatea unei mai bune comunicări către opinia publică a activităţii ISU și o utilare completă a biroului unde se adună, în situaţii critice, membrii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Speranţa Cliseru a scos în evidenţă și debutul raportărilor scrise către Prefectură care, deși timid din partea unor primării, s-a dovedit a fi o idee foarte bună.
Un echipament pe lună din partea SABIF
Medicul Cristian Grasu, coordonatorul Serviciului de Ambulanţă București-Ilfov (SABIF) a luat cuvântul anunţând că, în calitatea domniei sale de președinte al Asociaţiei Serviciilor de Ambulanţă din România, poate ajuta Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Codrii Vlăsiei” cu un echipament în fiecare lună, începând cu atât de necesarele drujbe care le lipsesc celor de la ISU.
Și iată cum, raportul prezentat de inspectorul șef colonel doctor inginer Claudiu Cristian Avram, înainte de plecarea la pensie, s-a încheiat frumos, în spiritul ajutorării. Pensie tihnită, domnule Avram!
Planificarea exerciţiilor de alarmare publică pe anul 2014
În ședinţa de raport a fost adusă la cunoștinţa prefectului, subprefectului și șefilor de deconcentrate și planificarea exerciţiilor pe care ISU le va face în judeţul Ilfov. Aprobat în aceeași ședinţă, iată calendarul:
Afumaţi: 20.03/ Mogoșoaia: 27.03/ Corbeanca: 10.04/ Dărăști: 24.04/ Jilava: 05.05/ Buftea: 22.05/ Cornetu: 04.06/ Măgurele: 18.06/ Otopeni: 11.09/ Grădiștea: 25.09/ Dobroiești: 02.10/ Domnești: 13.11 /Periș: 27.11.