Conform unui raport CNAB pe cele două aeroporturi ale Capitalei, „Henri Coandă” – Otopeni și „Aurel Vlaicu” – Băneasa, în primele nouă luni ale anului traficul aerian a crescut cu aproape 8 procente.
Ca o consecință, s-a înregistrat și o creștere a numărului de pasageri care au tranzitat cele două aeroporturi, precum și a mișcărilor de aeronave.
În raport se arată că, în cele două aeroporturi, a fost înregistrat un număr de 6.315.511 pasgeri, cu 7,7% mai mare comparativ cu primele trei trimestre ale anului trecut, ceea ce confirmă premisele atingerii pragului de opt milioane de călători, pe parcursul întregului an 2014.
În ceea ce privește numărul mișcărilor de aeronave, acestea au ajuns la 77.190, ceea ce reprezintă o creștere de 5,7%, se arată în comunicatul Companiei Naționale Aeroporturi București.
Peste 800.000 de pasageri, în septembrie
În luna septembrie a acestui an, Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat un trafic aerian de 829.396 de pasageri. Aceasta reprezintă o creștere cu aproape 9%, față de perioada similară din 2013. Numărul de mișcări de aeronave a crescut tot cu un procent de 9%, comparativ cu septembrie 2013. În perioada amintită au fost, astfel, înregistrate un număr de 9.529 de aterizări și decolări. Ceea ce trebuie subliniat este faptul că, potrivit CNAB, evoluția numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale companiei devansează semnificativ tendința generală înregistrată la nivelul Uniunii European.
37 de companii aeriene operează pe Otopeni
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB) operează, în prezent, 37 de companii aeriene, care transportă pasageri către 87 de destinații. În anul 2013, pe AIHCB au început să opereze două noi companii aeriene: easyJet Air și Air Serbia. Totodată, din 2014, Ryanair și Air Baltic au operat primele curse regulate pe Aeroportul Henri Coandă.
Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti reprezintă principalul pol aviatic al României. CNAB procesează aproximativ 75% din traficul aerian de pasageri, marfă şi poştă, înregistrat la nivel naţional. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşi, prin cele două platforme aeroportuare de la Otopeni şi Băneasa, asigură condiţiile de derulare a întregului spectru de operaţiuni aeriene – civile şi militare -, dispunând de un potenţial substanţial de dezvoltare, capabil să corespundă perspectivelor de creştere a traficului aerian, cel puţin la orizontul anilor 2030.