l Primii 3 km din A3, scoși din nou la licitație l Realizarea nodurilor rutiere de pe Centură și Moara Vlasiei, intră în același pachet de ofertă

Proiectarea și execuția finală a primilor 3,3 km din autostrada A3 București – Ploiești, din zona Petricani și până la Șos. Popasului, la pachet cu finalizarea lucrărilor la nodurile rutiere Centura București (km 6+500) și Moara Vlasiei (km 19+500), au fost scoase la licitație de către CNADNR, la trei luni de la rezilierea contractului inițial cu italienii de la Impresa Pizzarotti. Valoarea estimată a contractului este de 173 de milioane de lei (38,9 milioane de euro), cu o durată pentru execuție de 18 luni.

Potrivit CNADNR, ”acest sector de autostradă, după punerea lui în funcție, va permite desfășurarea circulației pe autostradă, de la strada Petricani și până la Ploiești, având în vedere că la acest moment circulația se desfășoară între intersecția cu Centura București (km 7+400) și până la Ploiești, între km 3+325 și km 7+400 lucrările fiind finalizate, dar neputându-se deschide traficului din cauza lipsei unei racordări cu rețeaua existentă de drumuri”.

Actuala procedură se referă la finalizarea lucrărilor pe sectorul de autostradă A3 București – Ploiești, între km 0+000 – km 3+325, care traverseaza Bucureștiul (km 0+000 – 1+750), orașul Voluntari (km 1+750 – km 3+325) și finalizarea lucrărilor la nodul rutier Centura București (km 6+500) și nodul rutier Moara Vlăsiei (km 19+500).

 

Care va fi noul traseu

„Traseul autostrăzii începe din Str. Petricani în prelungirea Str. Fabrica de Glucoză. După ieșirea din București, traseul sectorului de autostradă București – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al orașului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit”, mai explică Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Referindu-se la valoarea estimată a contractului, CNADNR indică suma de 172.920.660,48 lei, fără T.V.A. și include și suma de 22.554.868,76 lei fără T.V.A., reprezentând ”cheltuieli diverse și neprevăzute în cuantum de 15%”.

Durata contractului este de 70 luni, din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție și 48 luni perioadă de garanție a lucrărilor.

De ce costă atât de mult?

Pentru că sectorul de autostradă în discuție este unul cu câte trei benzi pe sens și prevede și realizarea a două poduri pentru autostradă, unul peste str. Popasului și altul peste calea ferată București-Constanța. În plus, pe lângă finalizarea celor două mari noduri incluse în contract (Centura București și Moara Vlăsiei), proiectul vizează și amenajarea unor noduri rutiere la Str. Popasului și în zona Gherghiței-Petricani.

 

Scurt istoric

 

Decizia de reluare a licitației proiectului vine după ce, în perioada februarie-martie, CNADNR a făcut recepția lucrărilor pentru tronsonul cuprins între km 3,32 și 7,4, iar pentru prima bucată a reziliat contractul cu cei de la Impresa Pizzarotti. Vechiul contract pentru „ciotul“ de autostradă a fost unul dintre cele mai păguboase, în care, după opt ani de lucrări și costuri umflate cu peste 30%, bucata de 19 km dintre București și Moara Vlasiei nu a fost finalizată. Ba mai mult, constructorul a dat judecată statul și, în prima instanță, a primit despăgubiri de circa 8,6 milioane de euro, deși ceruse aproape 88 de milioane.