La târgul educațional GESS Dubai, o companie a lansat o aplicație denumită, nu întâmplător, chiar Wand, care are menirea să-i ajute pe profesori să creeze lecții digitale, sub forma unor jocuri educaționale. Acestea sunt adaptate fiecărui elev.

Practic, cu ajutorul Wand, profesorii pot realiza în doar câteva minute orice material educațional, de la prezentarea atractivă de diagrame și ilustrații pe tabla interactivă, până la jocuri educaționale spectaculoase, transmise direct pe dispozitivele mobile ale elevilor.

“Wand este o aplicație inovativă, construită special pentru a îmbunătăți calitatea procesului educațional. Am dezvoltat acest produs pornind chiar de la nevoile exprimate de profesori-de a motiva elevii să învețe cu plăcere, de a folosi conținut educațional atractiv și personalizat de înaltă calitate și de a monitoriza procesul de învățare. “ -a declarat reprezentantul companiei.

Având la bază un efort de dezvoltare de mai bine de doi ani, aplicația Wand a fost recent nominalizată în cadrul prestigioasei competiții educaționale GESS Awards 2016, pentru categoria “Best Paid for ICT / App Product”, conform hotnews.

Faptul că pe perioada târgului profesorii au putut testa produsul, a fost „proba de foc” pentru aplicație și pentru experții implicați în realizarea ei. A fost o confirmare directă a faptului că, în acest moment, metodele tradiționale de predare trebuie neapărat extinse cu modalități inovative de educare. În această categorie intră și alte aplicații de ultimă generație: conținut educațional 3D, Augmented Reality sau aplicații educaționale pentru dispozitive mobile.

Realitatea augmentată produce reprezentări tridimensionale ale imaginilor, fie că sunt moleculele elementelor chimice, planetele sau plăcile tectonice. Aceste reprezentări, aproape reale, îi ajută pe elevi să înțeleagă noțiuni complexe și să își dezvolte semnificativ inteligența spațială. În fapt, acesta este un prim pas spre învățarea imersivă.