Cetățeni, reprezentanți ai CJI, primăriilor Sector 4, Berceni și Popești – Leordeni, CFR SA, CNAIR, RATB sau Metrorex s-au așezat la aceeași masă de lucru și au făcut propuneri. Unele au părut nerealizabile, altele au un orizont de timp prea îndepărtat, însă, important este că, se caută cele mai rapide și covenabile rezolvări, iar disponibilitatea pentru deblocarea problemei este vizibilă

Articol apărut în nr. 344 al Jurnalului de Ilfov, varianta print

Discuțiile pe tema fluidizării traficului în zona Șos. Berceni au continuat și săptămâna trecută, iar cetățenii și autoritățile locale, județene sau reprezentanții Metrorex, RATB sau CFR etc. au încercat să găsească soluții de rezolvare a problemei.

Jurnalul de Ilfov a relatat pe larg, în numărul trecut, despre prima întâlnire a celor implicați, de la sediul Consiliului Județean Ilfov (CJI) și despre măsurile discutate pe 10 martie. De atunci, pe 18 martie, în comuna Berceni, cetățenii afectați de problema traficului s‐au întâlnit și au ”pus la cale” planul de discuții pentru ziua de 22 martie. Când, din nou, la sediul CJI, a fost programată o întâlnire a grupului de lucru constituit în vederea soluționării problemei. S-a discutat, în acest context, despre reorganizarea intersecțiilor care crează ambuteiaje, apreciind că acestea ar trebui reconfigurate, prin lărgirea Șos. Berceni – lucrare anunțată că urmează a fi începută de către Primăria Sectorului 4 al Capitalei; Despre construirea unei stații de metrou în zona Cimitirului de la Centură; Sau despre realizarea unei parcări de mare capacitate lângă această viitoare stație de metrou. Nu în ultimul rând, s-au adus în discuție proiectul pasajului suprateran, de peste Centura Capitalei/DJ401, din apropierea Cimitirului Berceni II (a cărui realizare revine Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR), propuneri de rute alternative pentru degajarea traficului de pe Șos. Berceni, pasarele, semafoare cu buton ș.a.m.d.

Așadar, pe 22 martie, la sediul CJI, întâlnirea ”grupului de lucru” a adus la masă și reprezentanții Primăriei Sectorului 4 și ai CNAIR (care au lipsit de la cea din 10 martie), absentând de această dată, motivat, cei de la Primăria Capitalei care însă și‐au anunțat interesul pentru rezolvarea problemei și disponibilitatea pentru a participa la viitoarele discuții.

CJI a venit cu propunerea amenajării unei parcări auto, de capacitate mare, care să se întindă între stațiile de metrou Dimitrie Leonida și Berceni, încurajându-se astfel reducerea traficului auto și eliminând blocajele de la intrarea în Capitală. Dar soluția trebuie analizată de Primăria Sectorului 4, căreia îi aparține terenul. Pentru discuțiile legate de prelungirea magistralei de metrou, prin construirea a încă unei stații, la Centură, în apropierea cimitirului, reprezentanții CJI se vor adresa Metrorex SA și Metroul SA pentru a afla date despre posibilitatea realizării unei astfel de lucrări și despre costurile ei. Potrivit directorului CJI, Irinel Scrioșteanu, la mijlocul lunii aprilie, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov ar putea fi aprobat, iar propunerea, dacă se va dovedi viabilă, ar putea fi trecută ca prioritate de investiție. Însă, în acest caz nu putem vorbi de o rezolvare imediată a problemei.

soluții 2

O propunere tot a CJI, ce s-ar putea realiza mai rapid, în opinia Consiliului (dar nu și a, spre exemplu, primarului din Popești – Leordeni, Petre Iacob) a fost construirea unui drum paralel cu linia metroului, de la stația Berceni până la cimitir, pe un traseu deja existent, pentru degrevarea traficului pe șoseaua principală. Numai că acum e vorba de un drum de exploatare, de 4 m lățime, iar pentru viitoarea lucrare ar fi nevoie de 11 m lățime, de spații de parcare, de infrastructură de canalizare…etc. Ceea ce presupune, în primul rând expropriere de terenuri și, apoi, bani de investit, care, în acest moment nu există în bugetul Primăriei Popești – Leordeni (cea care ar trebui să facă lucrarea, fiind vorba de zona administrativă a acestei UAT).

Metrou până în comuna Berceni

S-a mai vorbit și despre posibilitatea aducerii metroului până în comuna Berceni, dat fiind faptul că aici există o gară (de fapt un Punct de Oprire, nefuncțional pentru călători, de vreo 20 de ani, dar care s-ar putea amenaja) și care a fost construit strict cu același ecartament și având inițial și funcțiunea de a aduce pe șină ramele de metrou până la depoul Metrorex. Însă problema pe care au identificat-o cei de la metrou, recunoscând însă că propunerea ar putea rezolva multe dintre problemele legate de traficul din zonă, este legată de alimentarea electrică a ramelor de metrou.

soluții 3

Surpriza CNAIR

Reprezentantul CNAIR a prezentat proiectul sensului giratoriu suspendat/pasaj superior ce se va realiza pe DJ 401 (coordonatele exacte urmează a fi comunicate în viitoarea întâlnire a grupului de lucru), proiect avizat în comisia tehnică a companiei, pentru care, în acest moment se lucrează la caietul de sarcini în vederea proiectării si execuției. Dacă toate procedurile merg bine, lucrarea ar putea începe cel mai devreme prin 2020, așadar, vorbim, din nou, de o soluție pe temen mediu spre lung, nu de una care să rezolve, măcar și parțial, problema traficului în zonă, acum.

soluții 4
Irinel Scrioșteanu (CJI) și reprezentanții primăriilor Popești – Leordeni și Sectorului 4 – analizând planul viitorului pasaj suspendat de la Berceni…