◉ Viitor integrat
◉ S-a deschis șantierul pentru breteaua de legătură DN 6 – DNCB
◉ În continuare, se lucrează în ritm alert la pasaje
”Așa cum am promis, nicio porțiune din Centură nu va rămâne la câte o bandă pe sens. Toată Centura București va fi modernizată la 4 benzi”, a reamintit, recent, secretarul de stat în Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, cu ocazia semnării contractului cu Asocierea GRAFIC TENDS – SVL PROEC pentru elaborarea studiilor de fezbilitate pentru ”Identificare măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor instersecții de pe DNCB”.
Este vorba, concret, despre Sector II – cuprins între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520) și Sector I – cuprins între A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490 / km 0+000) – A2 (km 23+600).
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, nr. 587, ediția print
Potrivit secretarului de stat, ”Proiectarea modernizării Centurii de Sud a Bucureștiului, între A2 și A1” are în vedere ”lărgirea Centurii la 4 benzi, realizarea de drumuri colectoare, pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcări, stații autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de Sud al Centurii Bucureștiului, panouri fonoabsorbante și alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale. Vor fi pasaje denivelate la intersecțiile de la:
è Ieșirea din Popești-Leordeni (pe Șos. Leordeni) cu Centura Bucureștiului,
è Între DJ 301A (Glina) și Centura Bucureștiului,
è Splaiul Independenței cu Centura București”.
Viitor integrat
”Proiectarea modernizării Centurii de Nord a Capitalei, între A1 și A2” vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București. ”Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu DN 3, DN 1 și DN 7”, a spus oficialul.
S-a deschis șantierul pentru breteaua de legătură DN 6 – DNCB
De asemenea, s-a mai anunțat începerea lucrărilor la breteaua de legătură DN 6 – DNCB, la pasaj pe DN 6, km. 10+678.
”Este vorba despre realizarea unei bretele de legătură între DN 6 și Centura București, pe partea dreaptă în sensul de mers Bragadiru-București, dar cu impact major în creșterea siguranței rutiere și descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru. Lucrarea se va finaliza cel târziu la sfârșitul lunii mai a.c.
La deschiderea șantierului, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a fost însoțit de primarul orașului Bragadiru, Gabriel Lupulescu, care a oferit tot sprijinul instituțional pentru demararea rapidă a proiectului.
În continuare, se lucrează în ritm alert la pasaje
La începutul lunii februarie, ritmul de lucru la pasajele Domnești și Olteniței – Popești-Leordeni era, în continuare, unul alert, mai ales că vremea a fost bună și a permis muncitorilor să-și continue activitatea fără întreruperi.
”S-a așternut deja primul strat de asfalt pe rampa de coborâre spre Bragadiru. Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru, la rampa de urcare dinspre Chiajna, precum și la rampa de coborâre spre București. Continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna și a început realizarea grinzii de parapet și la rampa de coborâre spre Chiajna. Continuă realizarea suprastructurii la rampa de urcare dinspre București. Continuă montarea predalelor și a început și realizarea armăturii pentru placa de suprabetonare la rampa de urcare/coborâre dinspre Domnești. A fost dezafectată linia de medie tensiune paralelă cu Centura Capitalei spre Chiajna, pentru a se putea face racordarea rampei de urcare dinspre Chiaja cu Centura Capitalei. Continuă relocarea rețelelor de utilități, precum și realizarea rețelei de canalizare pluvială și a rețelei de iluminat public”, comunică Irinel Scrioșteanu, așa cum o face săptămânal, după vizita în șantier. Acesta atrăgea atenția conducătorilor auto că traficul dinspre Domnești spre București va fi deviat (între timp s-a întâmplat acest lucru) pe breteaua nou construită, în dreapta rampei spre București.
Oficialul detalia și stadiul lucrărilor la pasajul Oltenița – Popești-Leordeni, unde ”au fost montate toate cele 45 de grinzi aferente celor 4 rampe de urcare/coborâre, de-a lungul Centurii București. A început montarea predalelor la rampa de urcare dinspre Berceni. A început montarea armăturii la rampa de urcare dinspre Glina. Continuă armarea, cofrarea și turnarea antretoazelor la rampa de coborâre spre Glina. Au fost asamblate la sol primele 3 tronsoane din tabilerul metalic și continuă asamblarea celorlalte tronsoane. A început decopertarea și așternerea straturilor suport pe drumurile colectoare aferente rampelor de urcare/coborâre dinspre București și Oltenița. Continuă armarea, cofrarea și turnarea ultimelor 4 elevații dintre cele 41 necesare pasajului. De asemenea, continuă devierea utilităților și realizarea canalizării pluviale aferente pasajului”, preciza, la începutul lunii februarie, Irinel Scrioșteanu.