Nu există scenarii cu risc zero de îmbolnăvire cu noul coronavirus

Candidații la alegerile locale din acest an au intrat pe 28 august în campanie electorală. Clasica strângere de mână dintre candidați și alegători nu mai este posibilă, iar grupurile care împart pliante sunt limitate la 6 persoane. Mitingurile electorale se pot ține cu 20 de persoane în interior și 50 în aer liber, iar pentru activitățile door-to-door sunt permise doar două persoane.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 514

“Anul acesta, alegerile locale din 27 septembrie și campania electorală se vor desfășura în condiții excepționale, generate de epidemia de COVID-19. Vor exista reguli și măsuri clare pentru ca acțiunile electorale să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. Am solicitat Guvernului să inițieze o campanie de informare cu privire la aceste proceduri, astfel încât toată lumea să știe ce trebuie să facă, ce este permis și ce nu este permis, atât pe perioada campaniei, cât și în ziua votului. Un scenariu cu risc zero nu există, dar dacă toate aceste măsuri speciale sunt însușite și aplicate, riscul poate fi redus la minimum. Fac un apel la responsabilitate, în special din partea candidaților, să respecte toate aceste reguli și să nu îi expună pe oameni pericolului infectării! Dragi români, este important ca voi să decideți cine va conduce comunitatea în care trăiți în următorii patru ani. Să-i alegeți în cunoștință de cauză pe cei care vă inspiră încredere, care sunt competenți și pot aduce dezvoltarea în orașele, în municipiile, în comunele în care locuiți”, a spus Președintele României, Klaus Iohannis.

Reguli pentru secțiile de vot

La nivelul județului, Biroul Electoral de Cir­cumscripție Județeană nr. 25 Ilfov a stabilit următoarele măsuri organizatorice interne pentru prevenirea răspândirii ­COVID-19:

@ La intrarea în sediul BEJ 25 Ilfov se va măsura temperatura corporală,

@ Se va ­purta mas­ca de protecție în permanență, pe toată durata programului de lucru, indiferent de distanța dintre birouri,

@ Membrii biroului vor avea grijă să-și spele cât mai des mâinile cu apă și săpun și apoi vor utiliza dezinfectantul pus la dispoziție,

@ Încăperea se va aerisi cel puțin o dată la 2 ore,

@ Se va evita contactul cu alte persoane care nu poartă mască,

@ Se va păstra o distanță de minimum 1,5 m între persoane,

@ Se va asigura respectarea tuturor celorlalte măsuri impuse de legislația în vigoare.

Ilfov: 208 candidați pentru CJI și 6 pentru președinte CJI

În Ilfov, potrivit centralizatorului privind numărul de alegători, sunt așteptate la urne 20.608 persoane în Bragadiru, 18.834, în Buftea, 12.600, în Chitila, 9.533, în Măgurele, 14.589, în Otopeni, 24.431, în Pantelimon, 32.526, în Popești-Leordeni, 35.200, în Voluntari, 6.725, în 1 Decembrie, 6.561, în Afumați, 7.268, în Balotești, 6.712, în Berceni, 7.962, în Brănești, 8.626, în Cernica, 23.370, în Chiajna, 4.453, în Ciolpani, 5.746, în Clinceni, 2.468, în Copăceni, 6.512, în Corbeanca, 4.995, în Cornetu, 2.417, în Dascălu, 2.278, în Dărăști/Ilfov, 9.404, în Dobroești, 8.020, în Domnești, 4.477, în Dragomirești-Vale, 4.094, în Găneasa, 6.857, în Glina, 2.536, în Grădiștea, 5.744, în Gruiu, 8.715, în Jilava, 5.174, în Moara-Vlăsiei, 6.840, în Mogoșoaia, 2.220, în Nuci, 6.069, în Periș, 2.773, în Petrăchioaia, 6.748, în Snagov, 7.061, în Ștefăneștii de Jos, 5.458, în Tunari și în Vidra, 7.186 persoane.

Pe 24 august 2020, BEC Județean 25 Ilfov a anunțat că pentru funcția de consilier județean s-au înscris și au rămas definitive 208 candidaturi (40, Alianța Social Liberală; 12, Partidul Verde; 40, PNL; 1 candidat independent; 36, PMP; 7, UDMR; 32, Alianța USR-PLUS; 40, Pro România). Pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Ilfov (CJI) au rămas definitive 6 candidaturi – Mihai Sandu Niță (PSD/ASL), Vlad Cristian Soare (Partidul Verde), Hubert Petru Ștefan Thuma (PNL), Ciprian-Sergiu Teleman (PLUS/Alianța USR PLUS), Rizia Tudorache (PMP) și Andrei Rizoiu (Pro România).

Ordinea pe buletinele de vot

Numerele de ordine de pe buletinele de vot pentru alegerea CJI, în urma tragerii la sorți, etapa I, este următoarea:

  1. Pro România,
  2. Uniunea Democrată a Maghiarilor din România,
  3. Partidul Mișcarea Populară,
  4. Alianța Social Liberală,
  5. Partidul Național Liberal.

Iar după etapa a II-a a tragerii la sorți ordinea a fost completată cu:

  1. Partidul Verde,
  2. Alianța Uniunea Salvați România/Partidul Libertate, Unitate, Solidaritate (USR/PLUS),
  3. Candidat independent – Marian Hurduc.

Pentru alegerea pre­ședintelui CJI, ordinea pe buletinele de vot, în urma tragerii la sorți, etapa I, este:

  1. Andrei Rizoiu (Pro România),
  2. Rizia Tudorache (Partidul Mișcarea Populară),
  3. Mihai-Sandu Niță (ASL),
  4. Hubert Petru Ștefan Thuma (PNL).

Iar după etapa a II-a a tragerii la sorți, ordinea continuă cu:

  1. Vlad-Cristian Soare (Partidul Verde),
  2. Ciprian-Sergiu Teleman (Alianța USR/PLUS).

Cerințe speciale

Pe 26 august, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că a centralizat evaluările transmise de către reprezentanţii primăriilor pentru 15.794 de secţii de votare (dintr-un total de 18.758 din 2.659 UAT din țară și 5 sectoare ale Capitalei, dintr-un total de 3.181 și cele 6 sectoare ala Capitalei), în vederea identificării de către autorităţile sanitare responsabile a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV2, cu ocazia alegerilor locale din data de 27 septembrie. Potrivit AEP, cerinţele speciale în perioadă de pandemie pentru spaţiile desemnate votului sunt: asigurarea igienizării și dezinfectării spaţiilor, asigurarea marcajelor pentru distanţarea fizică, punerea la dispoziţia participanţilor la procesul electoral a facilităţilor existente la nivelul imobilelor în care sunt organizate secţiile de votare (grupuri sanitare accesibile, igienizate și dotate cu materialele necesare, aerisire, ventilare, etc.). Pentru a evalua modalitatea de stabilire a fluxurilor astfel încât să poată fi asigurată distanţarea fizică, afluierea/defluirea participanţilor la procesul electoral, precum și modalităţile de dezinfectare a acestora, informaţiile solicitate de AEP au vizat: numărul cabinelor de votare, suprafaţa sălii de votare, dacă în imobil se află o secţie de votare unică sau un centru de votare, exteriorul imobilului, suprafaţa zonei de acces, grupul sanitar, aerisirea/ventilaţia.