Cardurile de masă și tichetele pe suport de hârtie îi vor răsplăti în plus pe angajații care lucrează în ture ce depășesc 8 ore/zi, dar aceștia nu pot retrage numerar de pe suportul electronic, deoarece acesta este un card special, nu bancar, notează, într-un comunicat de presă, compania Sodexo, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața românească a tichetelor. 

Angajatorii pot opta fie pentru acordarea tichetelor de masă pe hârtie, fie pentru acordarea lor pe card, nefiind obligatorie alegerea suportului card pentru acordarea tichetelor de masă. „Tichetele de masă pe card vor putea fi utilizate numai în acele unități de alimentație publică care sunt echipate să accepte carduri și care au contracte încheiate cu unitățile emitente (…) Sumele care alimentează cardurile de masă vor avea aceeași perioadă de validitate ca și tichetele de masă pe hârtie. Un tichet de masă (indiferent de suport) emis până la data de 31 octombrie a unui an calendaristic poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului de emitere. Un tichet de masă emis începând cu data de 1 noiembrie a unui an poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor anului de emitere”, menționează Sodexo, una dintre companiile implicate.

Totodată, angajatorii pot comanda tichete electronice urmând același proces ca și în cazul tichetelor pe suport de hârtie parcurs până în prezent. 

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat proiectul de HG conținând normele de aplicare pentru tichetele electronice pentru a permite tuturor părților interesate să contribuie cu propuneri de amendamente. Proiectul de norme stipulează faptul că angajatorii vor plăti în avans sumele aferente tichetelor de masă electronice către unitățile emitente, fiind interzis uni­­tăților emitente să alimenteze cardurile de masă până când angajatorii nu plătesc sumele aferente acestora. Toate costurile cu tichetele de masă electronice vor fi suportate de către angajatori.