Ședință de Consiliu

@ Specialiștii în studiul pieței imobiliare au estimat o valoare maximă pentru un imobil care să țină cont de solicitările CJI de 3,4 milioane de euro pentru 2.000 de mp arie utilă sau 5,1 milioane de euro pentru 3.000 mp arie utilă

@ Achiziționarea se va face prin licitație publică

@ După refacerea actualui sediu din str. Gh. Manu, CJI va putea vinde sau valorifica prin închiriere spațiul pe care îl va cumpăra acum…

În ședința Consiliului Județean Ilfov (CJI) de la finalul lunii iulie a.c. a fost aprobat Raportul de evaluare ”Studiul de piață imobiliară privind clădirile de birouri situate în București”, realizat ca parte a demersurilor CJI pentru achiziționarea unui sediu, după ce varianta închirierii unui spațiu de birouri, pentru desfășurarea activității în perioada lucrărilor de refacere/consolidare/modernizare a actualului sediu din str. Gheorghe Manu, din Capitală, a fost respinsă, la începutul anului, prin vot, de către consilierii județeni. ”Prestatorul” studiului a fost achiziționat prin cumpărare directă, CJI publicând anunțul de cumpărare pe site-ul instituției, dar și pe SEAP. Au fost depuse două oferte, câștigând prețul cel mai scăzut.

Articol apărut în nr. 364 al Jurnalului de Ilfov, ediția print

consiliul județean

Prin urmare, la finele lunii iunie 2017, SC Appraisals & Consulting Division SRL din București (membru corporativ al Aso­ciației Naționale a Eva­luatorilor Autorizați din România – ANEVAR) și CJI au încheiat un proces verbal de predare-primire servicii de evaluare imobil și teren aferent, situat în Capitală, în vederea achiziționării de către Consiliul Județean Ilfov drept sediu administrativ al instituției.

”Studiul de piață imobiliară – clădiri birouri” – întocmit de prestator, în speță SC Appraisals & Consulting Division SRL, menționează că ”pe baza faptelor din analiza de piață, a ipotezelor și condițiilor limitative, a calculelor prezentate, valoarea de piață maximă estimată de achiziționare a unei clădiri de birouri, de dimensiuni cuprinse între 2.000 și 3.000 mp, situată central sau ultracentral, construită după anul 2005 și având caracteristicile minime achiziționării, la data de 26.06.2017, fără TVA, este: 1.700 euro/mp Au, respectiv 7.764,4 lei mp/Au. Valoarea nu conține TVA. În valoare este inclus și terenul aferent construcției și nu include amenajarea ulterioară a încăperilor. La o suprafață utilă de 2.000 mp, prețul de achiziție este estimat la 3,4 milioane de euro, respectiv 15.549.220 lei (valoarea nu conține TVA. În valoare este inclus și terenul aferent construcției), iar la o suprafață utilă de 3.000 mp, prețul de achiziție este estimat la 5,1 milioane de euro, respectiv 23.323.830 lei (Valoarea nu conține TVA. În valoare este inclus și terenul aferent construcției). Conversia va­lorii în lei s-a făcut la cursul de 1 euro = 4,5733 lei, valabil pentru data de 26 iunie 2017”.

consiliul județean 2

Ce caută CJI?

Un amplasament ­într-o zonă ultracentrală sau centrală a Capitalei, ușor accesibil cu mijloacele de transport în comun, situat pe una dintre arterele principale sau la cel mult 300 m față de artera principală, în zone cum ar fi P-ța Victoriei, Calea Victoriei, B-dul. Aviatorilor, Șos. Kiseleff, B-dul. Iancu de Hunedoara, Str. Buzești, B-dul. Ion Mihalache, Șos. Nicolae Titulescu, P-ța Universității, B dul. ­Carol, B-dul. Gen. Gh. ­Magheru, B-dul. ­Nicolae ­Bălcescu, B-dul. Regina ­Elisabeta, B-dul. I.C. ­Brătianu, Piața Unirii, B-dul. ­Unirii, ­B-dul. Corneliu Coposu, P-ța Constituției, ­B-dul Libertății, B-dul. ­Dimitrie Cantemir, P-ța Romană, B-dul. Lascăr Catargiu, ­B-dul. Dacia, Piața Presei, B-dul. Poligrafiei, B-dul Expoziției sau orice altă arteră principală din zona centrală. Imobilul clădire și teren trebuie să aibă, exclusiv, funcțiunea de birouri și să fie liber de sarcini, să fie disponibil imediat și să aibă acces la mijloacele de transport în comun astfel – maxim 300 m față de stația/stațiile de autobuz, troleibuz, tramvai și maxim 1.000 de m față de stația de metrou. Proprietatea trebuie să fie deplină a vânzătorului, suprafața utilă a clădirii să fie de 2.000-3.000 mp (fără subsol), să dețină cel puțin 25 de locuri de parcare în interiorul proprietății, să aibă încăperi amenajate sau care pot fi amenajate, într-un termen scurt, pentru birouri, holurile să asigure o bună deplasare a personalului în clădire, imobilul să fie finalizat de cel mult 12 ani, să nu prezinte degradări structurale, să fie finisat la exterior și interior, să fie racordat la utilități, să fie dotat cu centrală termică proprie cu gaze sau racordat la agent termic de încălzire și apă caldă de consum menajer RADET și să aibă sistem de climatizare, instalații de incendiu, conform normelor PSI în vigoare, instalații electrice în perfectă stare de funcționare, cu două surse de alimentare.

De ce s-a ales varianta cumpărării în loc de închiriere temporară?

Amintim că, la începutul acestui an, comisia desemnată prin votul consilierilor județeni la sfâșitul anului trecut, să caute un spațiu în care să se mute, cu chirie, CJI (acesta necesitând rapid reparații, consolidare și extindere etc.) a identificat 4 locații, toate în București. S-a ales un spațiu de birouri, de pe B-dul. Ion Mihalache, ofertat cu un preț pentru chirie de 12 euro/mp suprafață utilă/lună, pentru 3.277 mp, la care se adăugau, firește, costuri de mentenanță și utilități pentru o perioadă de 4 ani. Așadar, costuri totale DOAR PENTRU CHIRIE – 39.324 euro/lună (471.888 euro/an), Înmulțit cu 4 ani! Inițial, sumele au fost acceptate de către consilierii locali, dar, pe ultima sută de metri s-a constatat că respectivul spațiu din B-dul Mihalache fusese scos inițial la închiriere cu un preț de 11 euro/mp (s-a verificat acest lucru pe internet), fapt despre care reprezentanții comisiei de negociere din partea CJI au susținut că nu au avut cunoștință. Prin urmare, apreciind ca viciată, din start, procedura de negociere, președintele CJI, Marian Petrache a cerut retragerea proiectului de hotărâre privind închirierea acestei clădiri, de pe Ordinea de zi, propunerea fiind votată în unanimitate, și găsirea unei alte variante posibile în vederea mutării activității Consiliului, pe perioada lucrărilor de consolidare/extindere sediu, lucrări fiind și la acel moment, dar și acum, imperativ necesare!

Actualul sediu al CJI, din str. Gh. Manu, București, necesită reparații urgente
Actualul sediu al CJI, din str. Gh. Manu, București, necesită reparații urgente