Dacă săptămâna trecută elevii din clasa a IV-a au susţinut probele scrise din cadrul Evaluării Naţionale, în aceste zile şcolarii din clasa a VI-a se află în focurile testelor naţionale. Prima probă, cea la Limba şi literatura română o susţin chiar acum. Joi vor avea proba la Matematică şi Ştiinţe.

 

Ministerul Educaţiei organizează aceste evaluări pentru al patrulea an consecutiv. Rolul lor este de a scoate în evidenţă bagajul de cunoştinţe al elevilor astfel încât, cadrele didactice să cunoască mai bine lipsurile şi să poată să-şi îmbunătăţească strategia de predare la clase. De aceea, lucrările vor fi corectate de profesorii din şcolile în care învaţă elevii iar rezultatele nu vor fi trecute în catalog. Pentru a avea o viziune de ansamblu asupra situaţiei, rezultatele vor fi centralizate de inspectorii fiecărui Inspectorat Şcolar Judeţean.

Ministrul Educaţiei, Pavel Năsatse: „Evaluările au un caracter formativ”

„Aceste evaluări din învățământul preuniversitar trebuie privite ca având un caracter formativ, și nu unul de clasamente. (…) După aceste evaluări, fiecare cadru didactic, pentru elevii pe care îi are în clasa respectivă, ar trebuie să facă o fișă de parcurs pentru perioada următoare plecând de la aceste rezultate. Fișa aceasta să fie individuală pentru fiecare elev din clasa respectivă, să permită profesorului să își pregătească materialele și tot procesul didactic astfel încât să completeze această pregătire de care elevul are nevoie pentru a ajunge la un anumit nivel”, explică ministrul Educaţiei Pavel Năstase.

Testările internaţionale PISA: „Analfabetismul a depăşit 40% în România”

Ministerul Educaţiei intenţionează asfel, să motiveze profesorii şi elevii, evaluările fiind legate de testările internaţionale, PISA, la care ţara noastră nu excelează. Ba, mai mult, rezultatele PISA trebuie să ne îngrijoreze de-a dreptul. Acestea demonstrează că analfabetismul funcţional în România a depăşit 40%. Concret, elevii pot citi un text, dar nu îl şi înţeleg. Testările internaţionale mai arată şi faptul că unul din doi copii din România, la 15 ani, va avea fie un loc de muncă de valoare adăugată, fie va fi şomer.