APIA introduce un sistem de informare a agricultorilor

Ca urmare a nemulțumirilor fermierilor în ceea ce privește transparența relațiilor cu APIA, noul director, Florin Faur, a anunțat că dorește să soluționeze, în scurt timp, această problemă. El a precizat că, în acest scop vor exista trei direcții prin care agenția va comunica cu beneficiarii fondurilor europene.

1. Mesaje pe telefon, când se virează banii

După un model pe care Florin Faur l-a implementat la APIA încă din 2011, când se afla la conducerea Agenției, fermierii vor fi înștiințați prin sms când li se virează banii, așa încât să știe exact când au intrat la plată și ce sume vor încasa. „Pentru că se invocă că nu e colaborare, nu e transparență, am spus ce ar fi dacă, în momentul când fac o plată, instituția vine și îi dă omului mesaj. Vine și îi spune că în data de…, ai primit suma de … A funcționat (acest sistem de notificare – n.r.), apoi a fost stopat – nu mai contează acum de cine sau cum. Ideea este că vreau să reintroducem acest tip de dialog, care ajută omul să știe”, a declarat directorul APIA, la Conferința Națională a Agriculturilor organizată de LAPAR.

2. Stadiul dosarului, verificat online

Fermierii vor putea să își verifice stadiul dosarului de cerere la APIA în orice moment, folosind o aplicație online ce va fi introdusă în sistemul APIA, un canal direct cu procesarea datelor beneficiarului.

„Am propus, cu resurse proprii, să creăm în relația cu fermierii un fel de fereastră, în care să știți în ce fază e dosarul dvs., ce decizie aveți, ce notificări aveți. Instituția să fie complet deschisă”, a spus Florin Faur despre această nou mod de informare a fermierilor.

3. Organizațiile vor primi buletine de informare

Liderii fermierilor, respectiv organizațiile reprezentative din sectorul agricol, vor fi informate cu privire la activitatea de plăți a APIA.

„Am considerat util ca, la cabinetul directorului general, să existe o interfațare pe e-mail – pentru că de multe ori e foarte greu să răspunzi la telefon. De așa manieră ca, în fiecare seară, la finalul programului, să existe o punctare a situațiilor dvs. din teritoriu, de tip punctual sau general”, a declarat Faur. Astfel, tot ce se întâmplă va fi transmis telegrafic către reprezentanții fermierilor, cel puțin o dată la două zile, a afirmat directorul general al APIA despre relația pe care și-a propus să o aibă cu fermierii și prin liderii acestora. Cele trei sisteme de comunicare urmează să fie implementate în cel mai scurt timp. Cel funcțional, în prezent este sistemul de informare a organizațiilor. Mesajele pe telefon și sistemul de verificare a stadiului dosarelor vor putea fi implementate pentru cererile depuse pe 2016.