Săptămâna trecută, a fost lansat pe piață primul tractor produs și conceput în România, după o pauză de mai bine de 10 ani, pe platforma IRUM Reghin. Tractorul este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe.

Proiectul TAGRO, cum se numește tractorul, a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere – IFOR, înființat de grupul de firme MAVIPROD în incinta fabricii IRUM, o investiție care a presupus o sumă de 2,65 milioane de euro. Investiția în concretizarea proiectului TAGRO a însemnat alți 4.000.000 de euro puși la dispoziție de grupul MAVIPROD, acționarul IRUM.

TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat. Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.

Un utilaj ultramodern

Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Noul tractor este dotat, printre altele, cu un motor FPT 86, 95, de102 CP și o capacitate cilindrică de 3 387 cm³, rezervor combustibil de 110 l, cutie de viteze Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi, inversor mecanic, tracțiune 4 x 4, aer condiționat, faruri de lucru: 2 față/2 spate, precum și comenzi prin radio.

Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.

De altfel, IRUM Reghin a început producția de tractoare agricole încă în anul 2010, în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producția a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piața românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piață în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi.

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. (…) În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit crearea unei identități vizuale unice și proprii, (…) astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final”, a precizat Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.427