Fondul de rezervă al Guvenului și autostrada Brașov-Comarnic, sub lupa Parlamentului
Echipa de control a Curții de Conturi a descoperit că, în 2013, Fondul de rezervă aflat la dispoziția Guvernului nu a fost utilizat în scopul pentru care a fost creat, alocările realizându‑se fără criterii transparente. Acest fond reprezintă de fapt o modalitate de a suplimenta bugetele unor ordonatori de credite fără a fi nevoie de aprobarea Parlamentului, funcționând practic ca un buget paralel, fără control parlamentar, se arată în sinteza raportului Curții de Conturi pe 2013. PNL arată că, în 2013, fondul a fost majorat de 5 ori prin intermediul celor două rectificări bugetare, iar în 2014, acesta a crescut de 10 ori, ajungând să însumeze aproximativ 1,9 miliarde de lei.
Un miliard de lei, pomană electorală pentru autoritățile locale
„În anul recent încheiat, aproape 1 miliard de lei din acest fond au mers exclusiv către autoritățile locale, doar în campania electorală, Victor Ponta împărțind pe criterii politice 357 de milioane de lei pentru primării și consilii județene“, potrivit unui comunicat al PNL. „Vrem să ne lămurim dacă este vorba de prostie sau hoție“, afirmă co-președintele PNL Alina Gorghiu.
Brașov-Comarnic, un exemplu de risipă
Un alt caz pentru care liberalii cer formarea unei comisii parlamentare este autostrada Brașov-Comarnic, „un alt exemplu de împletire a incompetenței, corupției și risipei“. Potrivit acestora, liberalii au două motive importante pentru care fac această solicitare. ”Primul motiv este încapacitatea guvernamentală dovedită în legătură cu acest proiect, în care decizia a fost din nou amânată, deși premierul Ponta însuși dăduse termen pentru o decizie până în 15 februarie. Al doilea motiv este costul uriaș preconizat pentru construcția și operarea acestei autostrăzi. Conform datelor Ministerului Transporturilor, pentru 53 de kilometri de autostradă se prevede un cost total de construcție și operare de circa 8,5 miliarde euro, pe o perioadă de 30 de ani”, se arată în comunicatul PNL.