Florentina Pencea este prefect al judeţului Ilfov doar de două luni, dar lucrează de destul timp în această instituţie pentru a-i cunoaşte şi oamenii, şi problemele.

Muncă multă, cu oameni puţini

Lucrând din anul 1997 în Prefectura Ilfov, pot spune că ştiu bine tot ce se întâmplă aici, tot ce merge şi tot ce nu merge. 

Întreg personalul prefecturii Ilfov este alcătuit din 33 de persoane, deşi schema prevede un număr de 38 de posturi. Dar nici acestea 38, chiar dacă ar fi ocupate, nu ar fi suficiente pentru volumul activităţii din instituţie. Dar posturile sunt blocate la nivelul întregii ţări, astfel că nu mai putem face angajări pe locurile libere. Scăzând personalul auxiliar, rămân mai puţin de 30 angajaţi, care să se ocupe de lucrările prefecturii, aceştia trebuind să verifice toate actele emise de 40 de primării, câte nu-mără judeţul nostru. La Biroul juridic, unde am lucrat şi eu, acum este un singur om, care verifică actele din zece localităţi, acte emise atât de fiecare primar în parte, cât şi de fiecare consiliu local.  Pentru a şi putea termina lucrările la timp, adeseori angajaţii prefecturii vin sâmbăta şi duminica la serviciu, de bună-voie, fără a fi plătiţi suplimentar, pentru că nu se poate. 

Conform legii, prefectul are obligaţia de a verifica legalitatea actelor emise de autorităţile locale şi dreptul de a le ataca în contencios administrativ. După ce referen-dumul se va fi încheiat, voi relua întâlnirile cu primarii, viceprimarii şi secretarii primăriilor. 

Pregătirea ­referendu­mului decurge conform calendarului stabilit

În ceea ce priveşte organizarea referendumului pentru demiterea preşedintelui României, din data de 29 iulie, prefectura este instituţia care se ocupă, la nivel jude-ţean, cu organizarea acestui referendum. De când sunt eu în prefectură, ultimele alegeri locale au fost cu cele mai puţine probleme dintre toate alegerile. Trebuie să facem ca şi la referendum să fie la fel. 

Prin Ordin al Prefectului Judeţului Ilfov, au fost numerotate şi delimitate cele 217 secţii de vot din judeţ. Ordinul a fost emis în baza dispoziţiilor de primari, prin care aceştia au stabilit delimitarea şi sediul fiecărei secţii.

Unei secţii de vot îi sunt arondaţi între 1000 şi 2000 de cetăţeni cu drept de vot, la nivelul întregului judeţ fiind înscrişi pe liste 283.000 de votanţi. Costurile referen-dumului vor fi mult mai mici decât cele ale alegerilor locale, prin faptul că va fi tipărit un singur buletin de vot, iar în secţii va fi o singură urnă. Mare parte din materiale-le folosite la locale vor fi folosite şi la referendum. 

Deasemenea, personalul birourilor secţiilor de votare va fi mai mic, cu mai puţini membri în birou, şi nu va mai exista locţiitor al preşedintelui secţiei. 

Conform legii, biroul electoral al unei secţii de vot este alcătuit dintr-un preşedinte şi cel mult şase reprezentanţi ai partidelor. Pe lângă aceştia, mai este şi persona-lul tehnic auxiliar, care sprijină biroul electoral pentru buna desfăşurare a referendumului. 

Biroul electoral judeţean a fost deja constituit. Urmează să fie stabilită lista cu juriştii şi alte persoane care se bucură de prestigiu, pentru a fi traşi la sorţi, de către preşedintele Tribunalului Ilfov, cei ce urmează să ocupe funcţiile de preşedinţi ai birourilor electorale. La această dată, suntem în grafic cu toate acţiunile prevăzute în calendarul aprobat prin hotărâre de guvern.

„Votați legal”, sloganul ­referendumului în Ilfov

Poliţia Ilfov va desfășura, în zilele rămase până la referendumul din 29 iulie, o campanie de conștientizare a cetăţenilor asupra importanţei ca votul lor să fie unul co-rect. Campania se va desfășura sub sloganul “Votează legal”.

Campania va poposi în locurile publice cele mai importante ale localităţilor, după următorul program: joi 19 iulie-Voluntari și Ștefănești; vineri 20 iulie- Afumaţi și Dobroiești; sîmbătă 21 iulie- Jilava, 1 Decembrie și Măgurele; luni 23 iulie- Popești, Berceni; marţi 24 iulie- Pantelimon și Cernica; miercuri 25 iulie- Snagov și Gruiu. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.votlegal.mai.gov.ro

IJP Ilfov va mobiliza la referendum 485 de poliţiști și vor fi organizate 34 filtre. Se vor constitui 25 de echipe de cercetare și vor fi organizate 50 patrule, câte două pentru fiecare dintre cele opt orașe ale judeţului și câte una în fiecare comună.