Carrefour România lansează a doua ediţie a programului „Creştem România BIO”, care se adresează tuturor agricultorilor interesaţi de conversia la BIO, indiferent de locaţia sau dimensiunea producţiei lor, a anunţat retailerul.

Potrivit sursei citate, în program se pot înscrie în prezent atât agricultori care urmează să îşi certifice pentru prima oară culturile, cât şi cei care sunt deja în proces de conversie, iar înscrierile se fac online, în perioada 24 februarie – 15 mai 2020, pe www.crestemromaniabio.ro sau direct în magazine, în întreaga reţea de hipermarketuri Carrefour din ţară.    Prima ediţie a programului „Creştem România Bio”, o iniţiativă care susţine dezvoltarea agriculturii ecologice locale, a fost lansată în martie 2019 şi a avut peste 200 de fermieri înscrişi, dintre care 75 au fost eligibili. Începând cu luna iunie a acestui an, produsele acestora vor fi disponibile în Carrefour cu eticheta „În conversie la BIO”, aducând mai aproape de consumator producţia locală în curs de certificare BIO.

Ce beneficii oferă programul

Beneficiile oferite în cea de-a doua ediţie a programului pentru viitorii parteneri Carrefour sunt: un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) şi încă 2 ani după momentul în care devin producători BIO, iar Carrefour va achiziţiona întreaga producţie pe toată durata contractului, preluarea costurilor de certificare pentru toată perioada de conversie atât în cazul agricultorilor care urmează să îşi certifice pentru prima oară culturile, cât şi în cazul agricultorilor care sunt deja în proces de conversie, precum şi consiliere pentru procesul de conversie la BIO, în ceea ce priveşte procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert.

De asemenea, programul oferă promovarea şi vânzarea produselor rezultate: începând cu primul an de conversie, ca produse convenţionale, iar din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preţ superior produselor din agricultura convenţională, ­Carrefour fiind primul retailer care va introduce o astfel de etichetă, încercând, prin acest demers, să sprijine atât agricultorii în procesul de conversie, cât şi să desfăşoare acţiuni de informare a consumatorilor cu privire la beneficiile BIO; susţinere şi consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing, promovare, packaging (biodegradabil) pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

România deţine în prezent în jur de 364.000 de hectare în agricultura ecologică şi circa 10.000 de beneficiari înregistraţi în acest sistem. Piaţa bio din România a ajuns la 20 de milioane de euro, în 2018, înregistrând o creştere anuală de circa 30%.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.491