Pentru rutele scurte, parcurse de trenurile Regio, creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, majorarea preţului biletului urmând a fi făcută cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani.
Pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de până la 10%.
De exemplu, în cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, preţul unui bilet pe ruta Bucureşti – Ploieşti (60 km), Timişoara – Arad (57 km) şi Satu Mare – Baia Mare (60 km), va creşte de la 7,3 lei la 7,5 lei, în vreme ce pe traseele Galaţi – Brăila (31 km) sau Bacău – Roman (44 km), tarifele vor urca de la 5,2 la 5,5 lei, respectiv de la 6,8 lei la 7 lei.
La trenurile InterRegio, preţul plătit pentru un bilet la clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti – Braşov (166 km) şi Bucureşti – Constanţa (225 km) de la 47 lei, la 50,5 lei, respectiv de la 58,2 lei la 62 lei. Pentru un drum de la Bucureşti la Craiova (209 km), tariful va urca de la 58,2 lei la 62 lei, iar în cazul unei călătorii Bucureşti – Iaşi (405 km), un bilet va costa 94,5 lei, de la 85,7 lei în prezent.
De la Bucureşti la Cluj Napoca (497 km), preţul unui bilet la clasa a II-a, într-un tren InterRegio, va creşte de la 85,7 lei la 94,5 lei, iar de la Bucureşti la Timişoara (533 km), un călător va plăti 105 lei în aceleaşi condiţii, de la 95,1 lei în prezent.
Tot la clasa a II-a, tariful InterRegio pentru o călătorie de la Braşov la Sibiu (149 km) va urca de la 42,7 lei la 46 lei, iar un drum Iaşi – Suceava (137 km) va costa 41 lei, faţă de 38,1 lei în prezent.
Preţurile, în cazul trenurilor InterRegio menţionate anterior, includ şi tariful de rezervare loc, de la 3,3 lei în prezent, la 4 lei după majorare.
Măsura a fost luată ţinând cont de evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibilii, energia sau piesele de schimb.