Bucureștiul are nevoie de încă un aeroport, pe lângă Otopeni și Băneasa, iar discuțiile despre realizarea unei a treia aerogări, ce ar urma să fie construită tot în Ilfov, revin în actualitate.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, vrea explicaţii privind neincluderea aeroportului Băneasa în Master Plan şi a vorbit, la dezbaterile privind proiectele din domeniul aerian cuprinse în documentul strategic, despre posibilitatea construcţiei unei noi aerogări pentru Capitală. „O întrebare se referă la aeroportul Băneasa. În situaţia de azi apare aeroportul Bucureşti – Băneasa, şi apoi, la anul 2020 nu mai e pe hartă aeroportul Băneasa. L-am ucis între timp? Să ştim de pe acum, pentru că acolo e şi Romaero, sunt şi investiţii în curs“, a afirmat Radu Merica, preşedintele Aircraft Owner and Pilot Association of Romania şi fost preşedinte CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Aerogara Băneasa – Aurel Vlaicu deserveşte în prezent zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare, după ce, în 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni. „Chestiunea legată de Băneasa nu o înţeleg. Am mai văzut odată Băneasa scoasă de la lista cu Schengen în Guvern şi era să întorc masa pe dos. Dacă mai văd o dată aici, o să vreau scris să-mi explicaţi de ce. Cineva se tot luptă cu Băneasa asta“, a spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

El a adăugat că orice capitală „adevărată“, în Europa, are minim două aeroporturi. „Fiţi siguri că şi Bucureştiul o să aibă şi Otopeni şi Băneasa. Eventual, în timp, dacă am fi extrem de serioşi şi de harnici, atunci Bucureştiului îi trebuie un aeroport mare, în altă parte decât în Băneasa sau Otopeni. Până când va fi acest lucru posibil va mai trece puţin timp“, a mai spus Rus.

Ideea construcţiei unui nou aeroport care să deservească Bucureştiul datează de mai mulţi ani, fără ca autorităţile să înceapă un astfel de proiect.