Toyota Avensis este oferta niponă pentru segmentul business, unde piaţa nu este lipsită de concurenţi, ba dimpotrivă. În special în Europa, sedanurile sau berlinele sunt versiunea de caroserie preferată de clienţi, modă care s-a răspândit şi în România, ţară unde berlina este de departe numărul unu în alegerile cumpărătorilor.

MOTOR-TRANSMISIE-CONSUM

Versiunea testată este un diesel, cu o capacitate de 2,2 litri, tracţiune faţă, echipat cu o transmisie automată în şase rapoarte. Ansamblul oferă 150 CP şi un cuplu motor de 340 Nm, totul sub eticheta verde, Euro V.

Avensis 2,2 D-CAT a consumat în jurul a 9,4-9,5 l/100 km, în trafic preponderent extraurban şi la viteze normale. Pe autostradă, indiferent dacă viteza de rulare este de 160 km/h, sau de 130 km/h, adică legală, Avensis nu coboară sub 9,5 l/100 km. În trafic urban, zecimalele se modifică subtil, crescând cu 0,2-0,4 l/100 km, deci nesemnificativ. Putem spune aşadar că Avensis consumă destul de mult, însă nu face mare diferenţă între traficul urban şi cel extraurban.

Pentru performanţe ideale şi un raport putere/viteză/consum optim, este recomandat să rulaţi cu ochii pe bord, unde un avertizor de culoare verde, cu inscripţia „eco” vă va confirma dacă sunteţi, sau nu,  în plaja optimă de consum.

Pentru conformitate, iată şi cifrele de consum enunţate de producător: 7,9/5,4/6,3 l/100 km, în regim urban/extraurban/mixt.

DESIGN

Noul look, cu un bot rotunjit şi aplecat în faţă este cel mai reuşit de până acum, interferându-se în trendul stilistic actual, fiind o combinaţie între clasic, sportiv şi ra-sat.

Faţa a suferit cele mai mari schimbări. Farurile au pierdut din lăţime şi au căpătat o nouă formă, având punctul terminus undeva pe la jumătatea capotei motorului, în timp ce grila frontală a fost redesenată, alături de spoilerul faţă, luminile de ceaţă şi aripile laterale faţă.  În plus, noul Avensis primeşte lumini de zi cu tehnologie LED.

Partea spate vine cu bara de protecţie redesenată, care capătă forma unui deflector în partea maxim inferioară şi cu lămpile redesenate, care s-au modificat într-o formă neregulată plus o repoziţionare a lămpilor de mers înapoi, care acum sunt două.

PREŢ DE ACHIZIŢIE

Ca preţ, Toyota Avensis facelift se situează sub concurenţa din segment, însă numai când comparăm variantele entry-level. Modelul testat, fiind orientat către top-end, costă 30.992 € cu TVA inclus, preţ care dă bătăi de cap atât cumpărătorilor, cât şi dealerilor. Piaţa auto româneasca este în continuă scădere, iar valoarea de revânzare nu avantajează vehiculele japoneze deci, preţul de 30.992 € este un adevărat inamic în calea comercializării unui  model care este destinat vânzărilor de vo-lum.