Această minunată competiție a fost organizată de Centrul Cultural, în colaborare cu primăria orașului Buftea și Liceul tehnologic „Dumitru Dumitrescu”, al cărui director e prof. Eliza Tita Constantin.

 

Articol publicat în ediţia printată a Jurnalului de Ilfov Nr. 347.

Vezi aici şi varianta PDF a paginii de ziar!

http://jurnaluldeilfov.ro/wp-content/uploads/2017/04/24-1.pdf

 

Florina Gorgan a fost reprezentantul acestei unități școlare, în cadrul concursului. Au participat 111 elevi ai tuturor școlilor din oraș, adică patru școli gimnaziale și două licee: cel tehnnololgic  – „Barbu Știrbey” și „Dumitru Dumitrescu”. Actorii copii au interpretat scenete și monologuri din dramaturgia universală și românească: de la Shakespeare la Frații Grimm, Vasile Alecsandri, Petre Ispirescu, Barbu Ștefănescu Delavrancea și încă mulți alții.  O galerie diversă de personaje, situații, caractere, narațiuni, toate pline de intensitate dramatică.  

Jurizare și premii pentru participanți

Juriul a oferit premii I, II și III pentru cele două secțiuni: teatru (scenetă) și monolog. Toate categoriile de vârste au fost onorate cu diplome și trofee. Peste toate acestea s-au atribuit mari premii pentru costume și scenografie, câștigate de Liceul „Dumitru Dumitrescu” („Nevestele vesele din Windsor”, de W. Shakespeare) și Șc. gimn. nr. 1 („Hansel și Gretel”, de Frații Grimm). La ediția din acest an juriul a fost alcătuit din Alexandrina Niță – dir. la Direcția pentru Cultură și Patrimoniu Național al județului Illfov,  Salex Iatma –  actor, scenarist și profesor de artă dramatică, împreună cu Elena Doba – prof. de limba și literatura română.  

Ediții mai bune, din an în an

Spicuim din dialogul avut cu Salex Iatma, în care el a afirmat, între altele: „Aceasta e a doua ediție la care particip și am termeni de comparație cu cea precedentă. Pentru ei, la această vârstă fragedă și în debutul pregătirii actoricești e important să înțeleagă, în primul rând, ce trebuie să facă ei pe scenă. E un lucru simplu, pe care profesorii pregătitori trebuie să îl accentueze mai pregnant ca până acum. Primele întrebări ar trebui să fie: Ce fac eu pe scenă? Ce vrea personajul meu? Ce-i dorește el? Ce spune? Sunt lucruri care pentru începutul lecțiilor dramatice jucate de copii au o mare grad de importanță. Deocamdată atât și lucrurile pot progresa mai rapid”.