În data de 26 martie 2012, la aproape un an de la achiziţionarea lor, autobuzele primăriei Buftea au făcut prima cursă oficială. Din multiple cauze, dacă este să-l ci-tăm pe primarul Ion Stoica, autobuzele sunt nevoite să circule mometan pe traseul intern şi atât. Însă nimeni, nici primarul Ion Stoica, cel care aduce acuze nefondate, nici cei din jurul său, nu au putut dovedi vreodată ceea ce afirmă. Mai mult, pe ordinea de zi a şedinţelor Consiliului Judeţean Ilfov, deşi Stoica şi acoliţii săi continuă să mintă cu neruşinare, nu a ajuns niciodată vreo cerere de atribuire traseu pentru autobuzele din Buftea!
Dacă este să analizăm cauzele reale, autobuzele au fost cumpărate “după ureche”, consilierii locali au votat după cum a vrut primarul, iar vicele R.T.Marinescu, deşi este specialist în ştiinţe economice, şi-a dat girul, cu bucurie. Aşa că autobuzele sunt dovada unui management de doi lei, la care sunt părtaşi 20 de oameni, în mod direct şi încă câţiva în mod indirect. În ziua lansării la apă, autobuzele au circulat goale, deoarece traseul ales este, de departe, de o infecicienţă crasă. Cine ar da 2 lei (atât costă biletul, preţ întreg), ca să se plimbe din cartierul Studio, prin întreg oraşul, ca apoi să ajungă la Remat, aproape de Chitila? De aici, călătorul va fi nevoit să mai scoată 3 lei din buzunar, pentru a ajunge în Capitală, apoi încă 2 lei la metrou, pentru a ajunge la locul de destinaţie. Deci, 7 lei, în total, la dus şi tot atâţia la întors.
Dacă mai există un singur om anormal în Buftea, acela va alege varianta propusă de primarul Ion Soica, renunţând bineînţeles la pacheţel şi la cafeaua zilnică. Alt-fel, orice om cu scaun la cap, va alege tot firma de maxi-taxi Millenium, pe traseul Studio Buftea-Mogoşoaia-Piaţa Chibrit Bucureşti, pentru care va plăti 4 lei şi nu va schimba mijloacele de transport între ele. Cu un leu mai ieftin, cu 10 kilometri mai aproape de gura de metrou, la care ajunge cu 20 de minute mai devreme! Un calcul simplu, pentru care nu ai nevoie de Facultatea de Transporturi, sau de vreun ASE terminat. Concluzia este simplă. Primarul, alături de vicele său, Radu Titus Marinescu şi cei 18 consilieri locali, au dat cu mucii în fasole când au cheltuit de la bugetul local aproape 500.000 €. Acum se apropie alegerile şi se gândesc cu toţii cum să dreagă busuiocul. De fapt se gândeşte doar primarul, că el mai vrea un mandat. Consilierii locali nu au gândit nici când au votat aprobarea achiziţiei, nu au cum să gândească nici acum. Iar cei mulți, masa de vot şi de manevră, vor sta din nou sluj, vor vota pentru că primarul le vrea binele şi poate că în următorii patru ani va cumpăra şi patru elicoptere? Noi credem că pe acest primar îl vor vota strict cei care se vor folosi de autobuzele primăriei, care le vor considera eficiente şi care vor fi convinşi că şi aceas-tă cheltuială a banului public s-a făcut cu cap şi pentru binele cetăţeanului. Iar dacă mai e nevoie de un argument, în Bucureşti, o călătorie cu autobuzul costă 1,3 lei. Preţul a fost stabilit în anul 2008 şi este neschimbat de atunci, deşi RATB ar dori să-l majoreze la 1,5 lei. Vorbim de preţul unui bilet întreg, fără reduceri, care astăzi este mai ieftin cu 70 de bani decât cel din Buftea.
Într-o ţară normală, cu un stat de drept, primarul Ion Stoica, alături de Consiliul Local, şi-ar fi dat demult demsia, sau ar fi fost urgent arestati, iar contravaloarea celor patru autobuze ar fi fost recuperată de la cei 20 de responsabili ai acestui jaf la drumul mare, care se cheamă RATB (unde “B” vine de la Buftea, nu de la Bucu-reşti).
Până atunci, maşinile se vor uza pe un traseu încâlcit, care le va duce la destinaţia finala, mai repede decât s-ar aştepta lumea. Că doar de aia e staţia terminus la Remat! Să se obişnuiască autobuzele cu viitorul apropiat. Şi să nu uităm că primul an din garanţia maşinilor s-a dus, chiar dacă nu au făcut 1000 de kilometri, pentru că primarul şi nimeni altul, este vinovat de faptul că nu există licenţă de traseu.
De la turci pân’ la Remat, domnul (Stoica) a vrut, domnul a luat! (mila de pe bufteni, pare-se).
Cronicarul Grigore după Ureche