România a înregistrat, anul trecut, o scădere cu 19 % a înmatriculărilor de autoturisme noi, de la 81.700 unităţi în anul 2011, la 66.500 anul trecut, declinul pieţei auto de la noi fiind de peste două ori mai mare faţă de căderea medie a pieţei auto din UE.

Numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în Uniunea Europeană a scăzut anul trecut, faţă de anul 2011, cu 5%, Dacă în 2011 au fost înmatriculate 246.000 bucăţi Dacia în UE, în 2012 numărul acestora a scăzut la 234.000 unităţi.  Per ansamblu, piaţa europeană a autoturismelor a înregistrat, în 2012 raportat la 2011, un declin mai accentuat, de 8,2%.

Dacia a reuşit să-şi menţină cota de piaţă, respectiv 1,9 % la nivel european, unde înmatriculările de maşini noi au ajuns anul trecut la peste 12 milioane de unităţi, minimul începând din 1995, potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile. Grupul francez Renault, care deţine şi marca Dacia, a înre-gistrat un declin de 19 %, ajungând la puţin peste un million de unităţi. Pentru maşinile marca Renault, scăderea a fost mai accentuată, respectiv de 22,5%, coborând la 796.000 unităţi. Cota de piaţă a grupului a scăzut de la 9,7% în 2011, la 8,5% anul trecut.

Liderul european al constructorilor de autoturisme, grupul german Volkswagen, ce are cota de piaţă 25%  în UE, a consemnat anul trecut un declin de 1,6%, ajun-gând la 2,98 milioane bucăţi.