Centrul Cultural Buftea a găzduit, joi seară, o conferinţă cu tema “Efectele televizorului şi ale computerului asupra copilului”, organizată de Şcoala Gimnazială nr. 2 în parteneriat cu Primăria oraşului Buftea, Fundaţia “Asociaţia Dascălilor din România”, Asociaţia Părinţilor pentru o educaţie sănătoasă, Asociaţia pentru Apărarea Familiei şi Copilului, Asociaţia creştină Sf. Andrei, Revista “Familia ortodoxă”, Centrul Cultural Buftea, Palatul Copiilor şi Elevilor Buftea. Invitatul special a fost doctorul bioetician Virgiliu Gheorghe.

Scop şi cauză

 Cadrele didactice implicate în proiectul educaţional referitor la consecinţele televizorului şi computerului asupra dezvoltării copiilor au pornit în o organiza dezbaterea publică de la informaţiile, vehiculate de mulţi ani, conform cărora lipsa oricărei limite impuse copiilor dăunează şi nu neapărat informaţiile care, de multe ori, sunt surse ale educaţiei.

Obiectivele dezbaterii

Coordonatorii proiectului educaţional – profesorii Dorel Găişteanu, Mariana Ghiulai, Liliana Stancu şi Mirela Manea, alături de profesorii implicaţi: Gabriela Troancă (psiholog, totodată), Elena Andrei, Marilena Sima, Florica Miu, Cristina Mirea, Angelica Ivan, Anca Gheorghiu Carmen, Veronica Dinu, Rafila Badea, Vasilica Niţă, Adriana Taşcov şi Irina Iordan au dorit să atragă atenţia tuturor persoanelor implicate, activ sau pasiv, în educaţia copiilor: cadre didactice, consilieri şcolari, părinţi. Nu în ultimul rând, elevii sunt cei cărora li s-a adresat această primă dezbatere.

Da, computerului şi televizorului, dar cu măsură!

În esenţă, atât doctorul bioetician Virgiliu Gheor­ghe cât şi părinţii şi profesorii implicaţi în discuţiile interactive au ajuns la concluzia că “Măsura” şi “Discernământul” sunt cele mai bune metode educaţionale. Nu se pot pune lacăte pe aparate, deşi există codare, însă preocuparea tuturor trebuie să fie îndreptată către implicarea copiilor în diverse activităţi practice şi nu spre lăsarea lor într-o stare pasivă în faţa “aparatelor”.