Protest al locuitorilor din zona Prelungirea Ghencea – Domnești

Ultima zi din august a adus cu ea și protestul câtorva zeci de locuitori ai zonei Prelungirea Ghencea – Domnești, protest generat de nemulțumirea cetățenilor în legătură cu faptul că, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, premierul Victor Ponta, fostul ministru al Marilor Proiecte, Dan Șova, dar și președintele Consiliului Județean Ilfov (CJI), Marian Petrache, nu și-au respectat promisiunile făcute cu un an în urmă, de a lărgi strada Prelungirea Ghencea la patru benzi și de a construi un pod peste Centură, la bariera Domnești.

Protestarii s-au pregătit cu pancarde pe care l-au desenat pe Pinocchio – și au scris diferite mesaje: ”Vecinii pot colabora, autoritățile de ce nu?”, ”Și noi plătim taxe și impozite. Pentru ce?”, ”Vreți voturile noastre? Veniți, vă așteptăm!”. ”Grupul vecinilor”, format din cetățenii nemulțimiți, care au purtat baderole negre pe mâini, reprezentând doliul, a pregătit și o colivă, pentru a arăta că ”încrederea în autorități a murit!”. Mai mult, ei au tăiat simbolic o panglică așezată peste o planșă de desen care ilustra cum va arăta strada Prelungirea Ghencea lărgită la patru benzi. ”Și, chiar dacă autoritățile nu sunt aici (pentru că, deși au fost invitate, niciun reprezentant al acestora nu a venit să vorbească cu protestatarii), suntem siguri că mesajul nostru va ajunge la ele! Facem apel la domnii Ponta, Oprescu, Rus și Petrache să găsească bani pentru realizarea drumului (…)! Vom reveni aici până când ni se rezolvă problema, pentru că aici trăim și aici ne creștem copiii”, ne-a declarat Delia Mihalache, unul dintre protestatari.

Istorie și promisiuni!

Pentru cine nu-și mai amintește, primii bani pentru lărgirea Bd. Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocați de CGMB în 2006 – respectiv 73 de milioane de lei. Tot în 2006, această sumă a fost majorată la 343 milioane de lei, iar în 2007 la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard urma să circule și trafic greu cu viteza de până la 100 km/oră. Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau – Search Corporation un contract de 135 de milioane de lei, pentru construirea drumului, potrivit informațiilor de pe site-ul municipalității. Iar, în 2013, primarul general, Sorin Oprescu promitea că lucrările vor începe în 2014 și se vor finaliza până în 2016.

Anul trecut, Jurnalul de Ilfov relata vizita premierului Victor Ponta, la bariera Domnești, despre promisiunea acestuia de a demara, grabnic, licitaţia, în vederea construirii unei pasarele şi sens giratoriu suprateran, pe Şoseaua de centură a Capitalei, la intersecţia Prelungirea Ghencea – DJ 602 – Domneşti, pentru fluidizarea traficului. Pentru proiect existau deja două studii de fezabilitate – unul aparţinând CGMB, altul CJI – iar premierul le solicita pentru analiză, recomandând autorităţilor să le transmită şi la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Despre costuri, Ponta declara că statul va aloca bani din buget, dacă lucrările nu pot fi finanţate din fonduri europene, în 2014-2015.

Remember: ”Dincolo de politică, administrație!”

Marian Petrache, președintele CJI declara în august 2013, că, ”dincolo de politică, trebuie făcută administraţie!”. Acesta adăuga ca argument în plus, pentru lucrare – (fluidizarea traficului la Domnești) -”numărul mare de cercetători din toată lumea, care vor sosi, atunci când va fi finalizat Clusterul de la Măgurele”. Președintele CJI spunea că este de neconceput ca de la Paris la București, oamenii de știinţă să călătorească doar două ore, iar de la aeroport, la Măgurele, pe Centură, să fie nevoie de patru ore pentru deplasare.

Protestatarii au decis ca du­minică, 14 sep­tembrie 2014, tot la ora 11.00, să revină într-o adunare de protest, organizată mai bine. Punctul de întâlnire va fi intrarea în Cartierul Latin, din Prelungirea Ghencea.