Reduceri semnificative de prețuri, în magazine
Anul acesta, magazinele importante din România au hotărât să sărbătorească Black Friday în dublu exemplar: atât pe data de 20 noiembrie, cât și pe 27 noiembrie, când este de fapt sărbătorită VINEREA NEAGRĂ în străinătate, potrivit site-ului blackfridayromania.net.
De câțiva ani, Black Friday a fost adoptat și de magazinele din România. Cu acest prilej, marile magazine se întrec în a oferi prețuri și reduceri cât mai avantajoase, astfel încât să atragă clienți cât mai mulți și implicit să obțină profituri considerabile prin amploarea desfacerii.
Black Friday, în dublu exemplar
Potrivit site-ului citat, anul acesta, unele magazine au ales să ofere reduceri în perioada 24-29 noiembrie, iar altele au oferit diverse promoţii și reduceri în intervalul 16-22 noiembrie, cu o săptămână mai devreme de data la care se sărbătorește Black Friday în străinătate, așa cum s-a întâmplat și în anii anteriori. Black Friday este o sărbătoare americană care a reușit să se impună pe majoritatea pieţelor din lume. În anii trecuţi, magazinele mari, precum Emag, Evomag.ro, Flanco, Domo, Altex, au anunţat că vor devansa Black Friday-ul organizat de ei cu o săptămână, astfel că și în 2015 s-a întâmplat același lucru. Black Friday având loc în vinerea de 20 noiembrie 2015, iar reducerile s-au prelungit, în multe cazuri, și în weekendul următor, respectiv între 21 și 23 noiembrie 2014.
S-au înregistrat vânzări fabuloase
Sub aspectul reducerilor substanţiale la diverse produse, retailerii reușesc să atragă foarte mulţi clienţi care sunt dispuși să scoată din buzunar sume de bani pentru laptop-uri, televizoare, monitoare, mașini de spălat, tablete, telefoane mobile sau console video. Și, cu fiecare an ce trece, tot mai multe magazine se alătură inițiativei. Astfel, în 2014, peste 150 de magazine au participat la acest eveniment, iar în 2013, Black Friday a adus vânzări fabuloase unor magazine care au participat la promoție – peste 72 milioane de lei Flanco, 18 milioane de euro pentru Emag. Lista magazinelor care vor participa la BLACK FRIDAY 2015, care este în continuă actualizare poate fi consultată pe blackfridayromania.net, include magazine de electronice și IT, magazine de haine, încălţăminte și accesorii, magazine de cărţi și materiale didactice, magazine de ceasuri, magazine pentru copii, magazine Home & Deco sau magazine cu cosmetice.
Care este originea lui „Black Friday”
Despre originea denumirii de „Black Friday” circulă mai multe variante. Una dintre ele are legătură cu perioada în care în America se făcea comerț cu sclavi. Potrivit acestei variante, în ziua de după Ziua Recunoștinței (Thanksgiving Day – care se sărbătorește în ultima zi de joi a lunii noiembrie), negustorii de sclavi făceau reduceri consistente de preț, pentru a-i ajuta pe proprietarii de plantații să-și asigure mai multă mână de lucru pe perioada iernii care se apropia. O altă variantă are legătură cu contabilitatea și cu… cerneala. Pe vremuri contabilii notau cu cerneală roșie pierderile din încasări ale firmelor și cu cerneală neagră, profitul. Cum după Ziua Recunoștinței se dădea startul cumpărăturilor pentru Crăciun, încasările comercianților creșteau semnificativ și, de aici, contabilizarea acestora cu cerneală neagră. Începând cu 1961, termenul de Black Friday a început să fie folosit, în sens ironic, de către poliția din Philadelphia, care, cu un an înainte, avusese de furcă în urma aglomerației și blocajelor din trafic, din cauza afluxului mare de cumpărători care luaseră cu asalt magazinele din oraș, în vinerea de după Ziua Recunoștinței…