DOMO „trage oblonul” la magazine

Unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de profil, retailerul  de produse electrocasnice și IT – DOMO – a anunțat că va închide toate magazinele fizice, urmând să mai opereze doar pe platforma on-line. Cu o cifră de afaceri de 600 milioane de lei, în 2014, DOMO se confruntă cu mari dificutăți financiare, de mai mulți ani. Deja, o parte dintre magazine au fost preluate de com­pe­titori, iar furnizorii de electronice și electrocasnice spun că nu au fost plătiţi, motiv pentru care nu mai livrează marfă. Potrivit ultimelor date, Domo avea, în toamnă, circa 75 de magazine fizice și unul online.

 

Registrul Ajutoarelor de Stat, funcțional din 2016

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței a anunțat lansarea, începând cu 1 ianuarie 2016, a platformei online a Registrului Ajutoarelor de Stat (RegAS). „Registrul Ajutoarelor de Stat va ușura munca în administrație, pentru că datele vor fi procesate electronic și va reduce riscul de erori pentru companii”, a declarat Chirițoiu. Aplicația RegAS va permite stocarea datelor privind beneficiarii de ajutor de stat, a contractelor de finanțare și a plăților efectuate. Acest instrument a fost creat pentru a răspunde obligației impuse de Comisia Europeană pentru accesarea fondurilor structurale în perioada 2014-2020. Aplicația va fi utilizată de furnizorii de ajutor de stat și autoritățile implicate în gestionarea, monitorizarea și controlul fondurilor structurale și a ajutoarelor de stat.

 

La Ghimbav se vor fabrica elicoptere Airbus

Compania Airbus a demarat lucrările la fabrica de elicoptere de la Ghimbav. Investiția depășește 50 de milioane de euro, iar primul elicopter fabricat în judeţul Brașov va fi gata peste doi ani. Noul elicopter Airbus este o versiune îmbunătăţită a elicopterelor Super Puma și poate fi folosit cu succes pentru misiuni de salvare, umanitare și transport, cât și pentru stingerea incendiilor. Elicopterul are o autonomie de minim 650 de kilometri și zboară cu o viteză de croazieră de 250 de kilometri pe oră. Poate transporta până la 17 pasageri – în versiunea civilă și până la 22 de luptători echipaţi – în cea militară.

 

Românii „se înghesuie” la  mașini Volkswagen

 

Volkswagen a revenit, în octombrie, pe poziţia a doua în topul mărcilor auto pe piaţa românească, în funcţie de vânzări, cu 1.021 mașini livrate, în creștere cu 42,6% faţă de septembrie, când brandul german coborâse pe locul al treilea, cu un declin de 30,6%, după scandalul emisiilor. Pe locul al treilea se află altă marcă a grupului Volkswagen – Škoda, cu 981 unităţi livrate, mai multe cu 28,7% faţă de septembrie. Topul este condus de Dacia (3.444 unităţi, avans de 24,6%). Aceeași ordine se păstrează și în funcţie de vânzările înregistrate de la începutul anului – Dacia 27.986 unităţi (creștere de 24,4%), Volkswagen 7.960 unităţi (10,2%), Škoda 7.245 unităţi (10,6%).