Simplificări, pentru fermieri

Începând de marți, 4 octombrie, fermierii vor putea accesa modelele de formulare sau cererile aferente tuturor serviciilor publice în format electronic, la adresa de internet ­edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe). Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.

Pe lângă secțiunea de agricultură, fermierilor le-ar mai putea fi utilă și cea de taxe și impozite, muncă sau sănătate. Cel mai probabil noul punct de contact unic electronic va conține și formularele și informațiile ce țin de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) și Agenția pentru Finanțarea Inves­tițiilor Rurale (AFIR), având în vedere că Guvernul subli­niază clar că „ministerele și agențiile subor­donate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal”. 

 

O versiune performantă și îmbunătățită

Astfel, la Palatul Victoria s-a marcat lansarea oficială a noului portal și s-a realizat finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție în parte, metodele prin care vor fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de publicarea informațiilor. În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătățită și performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.

 

Toate documentele necesare, postate pe PCUe

PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare, vor fi încărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică.

 

Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, din­tr-o anumită zonă geo­grafică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, ast­fel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor.