Guvernul României a pus în dezbatere publică o Ordonanţă de Urgenţă care propune o serie de modificări importante ce vor fi aduse Legii Educaţiei.

Astfel, art. 49, alin. (1), (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: ”(1) Învăţământul special se organizează în unităţi de învăţământ special. (2) Învăţământul special integrat se poate organiza în învăţământul de masă, individual și, prin excepţie, în clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educaţiei, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formaţiunilor de studiu din învăţământul special și special integrat sunt stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale și Cercetării Știinţifice, în funcţie de tipul și gradul deficienţei. (4) Durata școlarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin prezenta lege și se stabilește, în funcţie de nevoile individuale, de gradul și tipul dizabilităţii, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale și cercetării știinţifice”, se arată în proiectul de modificare a legii.

În ceea ce privește școlile doctorale, documentul prevede acreditarea provizorie pentru anul universitar 2016 – 2017

Totodată se propun modificări și în ceea ce privește dascălii. Art. 241, alin. (4) se modifică și va avea următorul cuprins: ”(4) Persoanele care nu promovează examenul pentru definitivare în învăţământ se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an școlar. Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă, de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite de către Ministerul Educaţiei Naţionale și Cercetării Știinţifice”, stabilește proiectul.

 

De asemenea, se statuează obligativitatea concursului de angajare pentru directorii și directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ, iar după promovare, prezentarea unui plan de management pe mai mulţi ani. În plus, Ministerul Educaţiei propune ca evaluările trans-disciplinare să fie introduse în Evaluarea Naţională, organizată la finalul clasei a VIII-a, pentru generaţiile de elevi care vor începe clasa a V-a anul viitor. Iar examenul de Bacalaureat se va desfășura, de asemenea, trans-disciplinar, începând cu generaţia de elevi care în anul școlar 2017-2018 se va înscrie în clasa a IX-a.