Conform unei informaţii vehiculate de The Wall Street Journal, Google ar lua în calcul în prezent includerea unui instrument care să blocheze reclamele în ambele versiuni ale browser-ului Chrome, atât pentru desktop, cât şi pentru mobil.

Opţiunea celor de la Google nu va bloca însă toate reclamele, fără discriminare, ci doar pe cele “inacceptabile”, conform organizaţiei “Coalition for Better Ads”, scrie Digi24.ro. Ar urma să fie blocate pop-up-urile, clipurile video care pornesc automat, reclamele care acoperă mare parte din ecran precum şi cele care sunt afişate chiar înainte de a intra pe un site.

Conform aceleiaşi publicaţii, cei de la Google dezbat în prezent modalitatea în care va funcţiona opţiunea adblock din Chrome. Una dintre variante ar fi blocarea simplă a reclamelor neconforme, cum fac şi aplicaţiile actuale de tip adblock.

Pe de altă parte, Google ia în considere şi o variantă mai drastică, care presupune blocarea tuturor reclamelor de pe un site care abuzează de reclame neconforme cu standardele stabilite de “Coalition for Better Ads”.

Ceea ce este interesant în abordarea celor de la Google este că, astfel, gigantul american poate impune nişte standarde pentru advertising-ul online şi, în acelaşi timp, reclamele sale nu ar mai fi blocare de terţi.