Automedicația este o problemă reală în România. Foarte mulți bolnavi preferă să se trateze cu medicamente eliberate fără prescripție și suplimente alimentare și ajung la medic abia atunci când starea lor se înrăutățește atât de mult încât șansele de vindecare sunt minime.

 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 376, ediția print

Pentru a atrage atenția asupra riscurilor la care se expun pacienții care nu consultă medicul înainte de a-și administra un tratament, autoritățile au lansat campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”. Programul este inițiat de Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI). Acesta vizează îmbunătățirea educației pentru sănătate a consumatorilor și pacienților români, astfel încât aceștia să-și gestioneze cât mai bine propria sănătate.

Dr. Rodica Tănăsescu, președintele Societății Naționale de Medicină a Familiei: „Întâi mergi la medic!”

Potrivit organizatorilor, lansarea campaniei are loc în contextul în care, pe de o parte, publicul are acces la informații incomplete, incorecte sau înșelătoare despre medicamentele fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, iar pe de altă parte, legislația curentă cu privire la comunicarea acestor produse lasă loc de interpretări, un astfel de demers educațional fiind absolut necesar pentru a îmbunătăți educația pentru sănătate. „Pacientul trebuie să aibă toate indicațiile atunci când cumpără un medicament fără prescripție medicală. OTC-ul (n.r. medicament fără prescripție medicală) își are locul strict în farmacie. Suplimentul alimentar și OTC-ul trebuie luate după prescripția medicului. Un mesaj responsabil ar trebui să înceapă cu «Întâi mergi la medic!»”, a spus dr. Rodica Tănăsescu, președintele Societății Naționale de Medicină a Familiei.

Campania se desfă­șoară cu sprijinul Ministerului Sănătății, Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciștilor din România (CFR) și al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).