S-a reluat activitatea pe toate șantierele pasajelor din jurul Capitalei

Săptămâna trecută s-au reluat lucrările la pasajele Olteniței – Popești-Leodeni, Domnești și Berceni. ”Au fost aduse în șantier primele 400 de tone de tablier metalic și a început asamblarea acestuia la sol. A început tensionarea antretoazelor la rampa de urcare dinspre Berceni. Până acum, au fost montate grinzile de beton pe 11 deschideri, aferente rampelor de urcare dinspre Berceni, coborâre și urcare spre/dinspre Glina. Continuă cofrarea, armarea și turnarea radierelor și elevațiilor pilelor rampei de urcare-coborâre spre/dinspre București, precum și ale rampei de urcare-coborâre spre/dinspre Olteniței. De asemenea, continuă devierea utilităților și realizarea canalizării pluviale aferente pasajului”, a anunțat pe 12 ianuarie a.c., Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, reluarea activității la pasajul Olteniței – Popești-Leodeni.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 583

 

Declarația a fost făcută la scurt timp după ce și pe șantierul pasajului de la Domnești se reluase activitatea suspendată de Sărbători. ”Început bun al lucrărilor, în anul în care va fi dat în trafic și acest pasaj”, spunea oficialul, referindu-se la șantierul de la pasajul Domnești, unde, de asemenea, a detaliat stadiul lucrărilor: “S-a finalizat armarea, iar astăzi (n.r. – începutul săptămânii trecute) se toarnă placa de suprabetonare a rampei de urcare dinspre București. Continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna. A început montarea predalelor la rampa de urcare/coborâre dinspre Domnești. Continuă realizarea suprastructurii la rampa de coborâre spre Bragadiru. Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru și la rampa de urcare dinspre Chiajna și continuă relocarea rețelelor de utilități, precum și realizarea rețelei de canalizare pluvială și a rețelei de iluminat public”. De asemenea, la începutul lunii decembrie 2021, potrivit anunțului secretarului de stat, tabilerul metalic al pasajului fusese finalizat. ”Structura metalică a întregului tablier are 2.275 tone și este compusă, în principal, din 316 lonjeroane, 142 de antretoaze și 24 de grinzi principale”, spunea Scrioșteanu.

Și, nu în ultimul rând, miercuri spre joi, în noaptea de 12/13 ianuarie 2022, Irinel Scrioșteanu prezenta, de la fața locului, de pe șantierul pasajului Berceni, cum se desfășoară lucrările reluate pe 5 ianuarie. ”Acum începe montarea segmentelor de cerc care au fost deja asamblate la sol. Acestea vor constitui tablierul metalic aferent inelului central. Lucrările se execută cu o macara de mare tonaj, cu capacitate de ridicare de 600 de tone. Și vor continua și în următoarele nopți. Și acest pasaj va fi dat în trafic, în toamna acestui an”, anunța Scrioșeanu, care în luna decembrie 2021 făcea referire la ”numărătoarea inversă” a celor 10 luni de lucru care au mai rămas până la finalizarea întregii investiții. ”Până acum(n.r. – decembrie, anul trecut) au sosit în șantier 1.000 dintre cele 1.400 de tone de tablier metalic necesare realizării pasajului. Continuă asamblarea elementelor tablierului metalic la sol, iar până acum au fost finalizate 6 tronsoane. A început armarea plăcii de supra-betonare la rampa de coborâre spre Popești-Leodeni. Au fost montate grinzile și la rampa de coborâre spre Jilava. Continuă montarea predalelor la rampa de urcare/coborâre dinspre Berceni. Continuă lucrările pentru realizarea ultimei rampe pe zona de Ilfov, respectiv rampa de urcare dinspre Popești-Leordeni. Continuă forajul piloților la rampa de urcare/coborâre spre și dinspre București. Continuă lucrările la dublarea Centurii actuale a Bucureștiului, la 4 benzi, spre Jilava. Continuă devierea utilităților și lucrările la bazinul de retenție a apei pluviale în zona DJ 401”, detalia secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

 

”Aşa cum am promis, în maximum doi ani (n.r. – mai/iunie 2022 – pentru pasajul Domnești, iulie/august 2022 – pentru pasajul Berceni, începutul toamnei 2022 – pentru pasajul Olteniței – Popești-Leordeni și sfârșitul anului curent, pentru pasajul Cernica), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vof fi finalizate şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, spunea Irinel Scrioşteanu, în 2020, la preluarea mandatului de secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Centură ocolitoare pentru orașul Buftea

Pe 22 decembrie 2021, a fost încărcat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), anunțul de participare la licitație pentru proiectarea și execuția ”Variantei de ocolire Buftea”, iar pe 23.12.2021, a fost validate, de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentatia de atribuire a contractului, fiind totodată publicat și Anunțul de Participare. 24.02.2022 a fost stabilită ca dată limită pentru primirea ofertelor.

Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,7 km și va avea 3 pasaje și 2 intersecții:  pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36,10 m); pasaj peste DJ 101 km 2+800 (L=84,90 m) Intersecția cu DJ 101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj; pasaj peste CF București – Ploiești, la km 4+525 (L=81,90 m); intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii de centură București); iar joncțiunea variantei ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al variantei ocolitoare) utilizând Str. Metalurgiei.

Valoarea proiectului este de 192,2 milioane de lei, fără TVA.

”Varianta de ocolire Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea”, a explicat, de asemenea, Irinel Scrioșteanu.

Toată Centura, modernizată la 4 benzi

Până la finalizarea noii Autostrăzi A0 Centura București, ”așa cum am promis, nicio porțiune din Centura Bucureștiului (n.r. actualul DNCB) nu va rămâne la câte o bandă pe sens”, a anunțat, la sfârșitul anului trecut, Irinel Scrioșteanu.

Acesta s-a referit la semnarea de către CNAIR a contractul cu Asocierea IBB-HIB Romania – IBB-Haus-Und Industriebau GMBH – Autotehnorom – Ventor Grup Consulting pentru proiectare și execuție ”Lărgire la 4 benzi a Centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A1 (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot I între A1 (km 55+520) și km 54+700, inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765”. Valoarea contractului este de 28,4 milioane de lei, fără TVA.

”Asocierea Grafic Tends – SVL Proec a fost desemnată câștigătoare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru <<Identificare măsuri sporite a siguranței traficului pe Centura existentă a municipiului București. Inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DNCB>>: Sector II cuprins între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520) și Sector I cuprins între A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490/km 0+000) – A2 (km 23+600).

Proiectarea modernizării Centurii de Sud a Bucureștiului, între A2 și A1 vizează lărgirea Centurii la 4 benzi, realizarea de drumuri colectoare, pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcări, stații autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de Sud al Centurii Bucureștiului, panouri fonoabsorbante și alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale. Vor fi pasaje denivelate la intersecțiile: ieșirea din Popești-Leordeni (pe Șos. Leordeni) la intersecția cu Centura Bucureștiului; între DJ301A (Glina) și Centura Bucureștiului; la iIntersecția dintre Splaiul Independenței și Centura Bucureștiului.

Iar proiectarea modernizării Centurii de Nord a Capitalei, între A1 – DN1 și A2 vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a municipiului București. Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7”, a spus Irinel Scrioșteanu.

Imediat după acest anunț, secretarul de stat în ministerul Transporturilor a anunțat ”încă două lucrări cu impact benefic pe Centura Capitalei” – semnarea contractului pentru proiectare ”Lărgire la 4 benzi DN 1A și măsuri de siguranță rutieră pe sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu Șos. Chitila – Mogoșoaia” și semnarea autorizației de construire pentru breteaua de legătură DN 6 – DNCB, la pasaj pe DN 6, km. 10+678.

În primul caz, ”tronsonul de drum național, cu o lungime de circa 1,2 km, traversează zona de intravilan a localității Mogoșoaia și este mărginit de proprietăți destinate rezidenței sau activităților comerciale. Proiectul este o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport în zona Centurii Bucureștiului”, iar în cel de-al doilea, ”este vorba despre o lucrare mică, realizarea unei bretele de legătură între DN6 și actuala Centură a Bucureștiului pe partea dreaptă în sensul de mers dinspre Bragadiru spre București, dar cu impact major în creșterea siguranței rutiere și descongestionarea traficului pe DN6 – zona Bragadiru”, a explicat oficialul.