◉ Actuala Centură a Capitalei, în viitor, un bulevard al metropolei
◉ Soluții care să țină cont și de nevoile cetățenilor din localitățile ilfovene
La sediul Consiliului Județean Ilfov (CJI) a avut loc, săptămâna trecută, o primă ședință de lucru între reprezentanți ai proiectantului și autorităților locale din comunele Berceni, Jilava, Glina și orașului Popești – Leordeni, respectiv ai autorității județene, CNAIR și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, pentru analiza investiției ”Elaborare Studiu de Fezabilitate – Identificare măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DN CB, sectorul II cuprins între A2 (km. 23+600) și A1 (km. 55+520)”.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 594, ediția print
Proiectantul, SC Grafic Tends SRL, a fost reprezentat de inginerii Alexandru Măroiu și Florin Pricopciuc, care au prezentat obiectul contractului pentru zona studiată, respectiv: lărgirea la 4 benzi pe întreaga lungime a Centurii Sud, care nu este deja cuprinsă în alte proiecte în curs de execuție (sau în curs de atribuire la faza proiectare și execuție); amenajarea denivelată a unor intersecții: Splaiul Independenței cu Centura București, DJ 301A (Glina) – Centura București sau la ieșirea din Popești-Leordeni, la intersecția Șos. Leordeni cu Centura București; asigurarea de drumuri colectoare pe întreaga lungime a Centurii, în vederea diminuării numărului de accese directe din Șos. de Centură și posibil pasaj în zona intersecției dintre Str. Gării (Jilava) și Centura București. ”Suplimentar, în afara ariei de acoperire a contractului, se va analiza posibilitatea realizării unui nod rutier și la intersecția cu drumul de legatură din Vârteju, orașul Măgurele”, a explicat ing. Alexandru Măroiu.
Actuala Centură a Capitalei, în viitor, un bulevard al metropolei
”După ce pe 8 februarie am semnat contractul de proiectare, iar pe 11 martie a.c. am dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a Centurii Capitalei, pe partea de Sud, între A2 și A1, azi am avut prima ședință de lucru cu proiectanții și autoritățile locale, respectiv cu conducerile Consiliului Județean Ilfov și ale primăriilor Popești-Leordeni, Jilava, Berceni și Glina. Am stabilit ca proiectanții să colaboreze direct cu primăriile, astfel încât să se poată ține cont de strategiile locale de dezvoltare. De asemenea, am cerut compatibilizarea noii viziuni de dezvoltare a Centurii Capitalei cu programul de transport local București – Ilfov, prevăzut în PMUD. De exemplu, pe Centura Capitalei, trebuie să creăm stații de tren comune cu cele de autobuz, precum și parcări, în proximitatea acestora. Să existe intermodalitate între sistemul de tren metropolitan, metrou și sistemul de transport de suprafață. Le-am solicitat proiectanților o viziune integrată de urbanizare a Centurii Capitalei, pentru că, pe măsură ce construim Autostrada Bucureștiului – A0, actuala Centură va deveni un bulevard al metropolei”, a explicat Irinel Scrioșteanu.
Soluții care să țină cont și de nevoile cetățenilor din localitățile ilfovene
”Am ținut cont de toate observațiile locuitorilor comunei Glina și am punctat pentru proiectant necesitatea identificării unei soluții pentru ieșirea din satul Glina la intersecția DJ301 A (Glina) – Șos. de Centură, a identificării unei soluții de decongestionare a traficului la intersecția Splaiul Independenței cu Șos. de Centură, modernizarea pasarelei care face legătura între satul Cățelu și Centura Bucureștiului și amenajarea unor stații STB în zonă. Nu în ultimul rând, am vorbit despre un acces mai facil al locuitorilor comunei Glina către A2 și, am convingerea că, alături de toți cei responsabili cu derularea acestui proiect, vom găsi cele mai bune soluții la problemele care îi afectează pe toți cetățenii comunei, care tranzitează zilnic Șos. de Centură a Capitalei”, a detaliat, la rândul său, primarul comunei glina, Ionuț Răzvan Tudor.
Iar primarul comunei Jilava, Elefterie Ilie Petre a propus proiectantului ca, pentru a evita o aglomerație și mai mare pe Str. Gării, din localitate, la intersecția acesteia cu Șos. de Centură să se realizeze un pasaj subteran, ”care să subtraverseze Centura, iar la suprafață să fie construit un sens giratoriu, de care va fi legată și Str. Centurii”.