Locuitorii comunei Cernica pot obține actele de identitate mult mai ușor, fără a mai fi nevoiți să meargă în orașul Pantelimon. Vineri, 21 septembrie 2018, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP), amenajat în Strada Traian, nr. 12, comuna Cernica, jud. Ilfov, și-a început activitatea. Cetățenii pot obține informații și la numărul de telefon 021.796.32.32.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print, nr. 421

Înființarea serviciului a presupus amenajarea spațiului, inițierea personalului, arondarea localității și avizarea de către direcția națională și este considerată de administratorii comunei o realizare importantă menită să îmbunătățească serviciile oferite contribuabilor din comuna Cernica, formată din satele Bălăceanca, Căldăraru, Cernica (reședința), Poșta și Tânganu. Oficialii comunei spun că înființarea SPCLEP Cernica va duce la micșorarea timpului de așteptare pentru eliberarea unui act de identitate, dar și la reducerea numărului de persoane care, din diverse motive, continuă să păstreze acte de identitate cu valabilitate expirată sau locuiesc în comuna Cernica, respectiv în județul Ilfov, fără viza de rezident.

Inaugurarea SPCLEP Cernica a început cu o slujbă oficiată de părintele Vasilea Guțea, preotul Parohiei Căldăraru, iar apoi, a fost tăiată panglica de către primarul comunei Cernica, Gelu Apostol, vicepreședintele CJ Ilfov, Rizia Tudorache și directorul executiv al Serviciului Public Comunitar de Evidența a Persoanelor al Județului (SPCEP) Ilfov, Mihaela Mariana Mantu. Imediat, a intrat în instituție și domnul Radu Aurel, primul cetățean al comunei venit să își preschimbe cartea de identitate la noul serviciu.

Mai simplu, mai ales pentru bătrâni și copii

”Prin ­deschiderea acestui serviciu de evi­dență a persoanelor, cei peste 10.000 de cetățeni ai comunei vor obține un nou act de identitate mai ușor, fără a sta la cozi interminabile și fără a se mai deplasa la Pantelimon. Suntem în creștere, de la an la an”, a declarat primarul Gelu Apostol, care a subliniat că biroul este important mai ales pentru bătrâni, cărora le era foarte greu sau chiar imposibil să se deplaseze la Pantelimon, dar și pentru elevii care împlinesc 14 ani și își fac prima carte de identitate. Inițiativa a fost sprijinită de Consiliul Județean Ilfov, Consiliul Local și Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al Județului (SPCEP) Ilfov, potrivit edilului.

Oficialii primăriei Cernica demarează, de altfel, o campanie menită să îi determine pe cetățeni, în mod special pe bătrâni, să își preschimbe buletinele vechi. Ei vor fi ajutați cu autobuzele școlare, puse la dispoziție de primărie, să se deplaseze la SPCLEP Cernica, având în vedere că aproximativ 5.000 de cetățeni ai comunei au această problemă.

Cetățenii, sfătuiți să își obțină cărțile de identitate

”Sunt bucuros că am participat la un asemenea eveniment, având în vedere că fiecare UAT din județul nostru este ­într-o dezvoltare demografică pe care nu o are nicio altă zonă a României și atunci aceste obiective deschise nu fac altceva decât să limiteze deplasarea cetățenilor atunci când au nevoie să își facă sau să își schimbe o carte de identitate ”, a declarat vicepreședintele Rizia Tudorache. Domnia sa speră că în acest fel vor fi și mai mulți cetățeni care trăiesc în Ilfov, care vor alege să schimbe unitatea administrativă căreia îi aparțin, vor renunța la buletinul de București și vor deveni locuitori cu acte în regulă ai Ilfovului și astfel contribuabili la bugetul județului.

George Nechita, șeful SPCLEP Cernica, ­ne-a spus că SPCLEP Cernica va oferi servicii de evidența persoanelor și stare civilă: ”Pentru comuna Cernica este binevenit acest serviciu deoarece toți cetățenii mergeau în orașul Pantelimon pentru a schimba cartea de identitatea. Acum aici se vor putea obține cartea de identitate, certificatul de naștere și certificatul de deces”.

Directorul executiv al SPCEP, Mariana Mihaela Mantu, le recomandă cetățenilor să își verifice actele de identitate și să se prezinte în vederea obținerii cărților de identitate, indiferent dacă este vorba de obținerea unui nou act, preschimbarea CI sau preschimbarea BI, având în vedere importanța deținerii acestui act.

Cms. șef. de pol. Aurel Cătălin Giulescu, director al Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, ne-a spus că deschiderea acestui nou punct de lucru în Cernica a fost asigurată de instituția pe care o conduce din punct de vedere metodologic, în sensul în care este urmărită aplicarea unitară a legislației în ceea ce privește evidența persoanelor și furnizarea către cetățeni a unui serviciu în condiții calitativ superioare. ”Deschiderea unui nou punct de lucru presupune scăderea presiunii într-un alt punct de lucru, ceea ce nu poate să ducă decât la prestarea unui serviciu de calitate mai aproape de cetățean. Creșterea demografică este un specific al județului Ilfov, iar în acest sens pe noi ne interesează prestarea unui serviciu care să asigure o evidență a persoanelor mult mai coerentă”, a precizat oficialul.

În județul Ilfov există 20 de servicii publice comunitare de acest fel, dintr-un necesar de 40 de unități, corespunzătoare unităților administrativ teritoriale. Directorul Mariana Mihaela Mantu a precizat că, în curând, ar putea fi deschise noi servicii de evidență a persoanelor în Cornetu, 1 Decembrie, Dobroești și Măgurele, având în vedere solicitările exprimate de autoritățile locale.

Decizia este efectiv la nivelul autorităților locale, care trebuie să decidă și să finanțeze un astfel de serviciu. Există un ghid de înființare a serviciilor publice comunitare. Fiecare autoritate locală trebuie să urmărească acel ghid pentru a asigura prestarea unor servicii într-un mod unitar la nivelul întregului sistem de evidența persoanelor. ”Ne interesează în special acuratețea informațiilor, pentru că prin intermediul acestor servicii publice comunitare se colectează datele de la cetățean, se eliberează CI, după care aceste informații sunt structurate și prelucrate în scopul funcționării statului”, a mai precizat cms. șef de pol. Aurel Cătălin Giulescu.

La evenimentul de inaugurare a SPCLEP Cernica au fost prezenți alături de angajații primăriei: cms șef de pol. Aurel Cătălin Giulescu – Directorul ­DEPABD, cms. șef. de pol. Florian Joița – șef serviciul coordonare DEPABD, cms. Florin Petrescu – BJABDEP Ilfov, Rizia Tudorache – vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov, cei trei funcționari ai SPCLEP Cernica, respectiv George Nechita care este și șeful SPCLEP Cernica și Ștefan Dan – evidența populației și Niculina Dinu – starea civilă.

Program cu publicul

LUNI

08:30-13:30 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE

13:30-16:00 FURNIZĂRI DATE

MARȚI

12:00-18:30 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE

08:30-12:00 FURNIZĂRI DATE

MIERCURI

08:30-13:30 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE

13:30-16:00 FURNIZĂRI DATE

JOI

10:00-16:00 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE

08:30-10:00 FURNIZĂRI DATE

VINERI

08:30-12:30 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE

12:30-14:00 FURNIZĂRI DATE