Dacă veți avea vreodată drum prin Ciorogârla, veți avea o surpriză plăcută străbătând străzile din comună. Străzi pe care le-am putea descrie ca fiind foarte „cochete”, fără să greșim. Și asta pentru că, de-a lungul anilor, una dintre preocupările edililor din localitate și mai ales a primarului Victor Nicolae, a fost aceea de a reabilita, moderniza și înfrumuseța trama stradală a acestei așezări ilfovene, vecină cu Capitala.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 572, ediția print
Un exemplu întărește și confirmă cele spuse mai sus este și unul dintre proiectele recent inițiate de administrația locală, care are în vedere reabilitarea și modernizarea altor opt artere comunale.
Despre acest proiect ne-au vorbit primarul comunei, Victor Niculae și viceprimarul acesteia, Nicușor Popa, cei care veghează permanent la buna gospodărire a localității pe care o administrează.
Am aflat astfel că lucrările pe încă o stradă dintre cele opt incluse în proiectul amintit, și anume strada Gheorghe Doja, cu o lungime de 725 de metri, au fost deja finalizate.
„Proiectul «Reabilitarea sistemului rutier din comuna Ciorogârla» are în vedere modernizarea unui număr de opt străzi din comună, și anume: George Coșbuc, Linia Mică, Gheorghe Doja, Dealului, 1 Martie, Strada Mare, Grădinari și Horia.
Din fonduri proprii, am reabilitat trei străzi – Gheorghe Doja, George Coșbuc și Linia Mică -, urmând ca pentru străzile Grădinari, Horia, 1 Martie, Strada Mare și Dealului să obținem finanțare prin Programul Național de Investiții «Anghel Saligny». Acum suntem în etapa de elaborare a devizelor, așa cum cere regulamentul noului program de investiții”, ne-a spus primarul Victor Niculae.
Pe strada Gheorghe Doja apăruseră denivelări
Despre lucrările efectuate pe strada Gheorghe Doja, proaspăt finalizate, ne-a oferit amănunte viceprimarul Nicușor Popa. El ne-a explicat că reabilitarea acestei străzi era foarte necesară, deoarece, în urma lucrărilor de introducere a rețelei de canalizare, porțiuni din această stradă se „lăsaseră”, cum se spune, și apăruseră numeroase denivelări ale asfaltului existent.
„Lucrările au presupus refacerea subtraversărilor de canalizare, apoi, turnarea unui nou strat de asfalt peste cel precedent. Introducerea rețelei de canalizare fiind efectuată în urmă cu circa 6 ani, zonele în care se aflau aceste subtraversări s-au lăsat și a fost nevoie ca acolo să se execute excavări, iar apoi a fost refăcut terasamentul.
În urma tuturor acestor lucrări, suprafața amenajată a însumat 4.048,5 mp, iar suprafața carosabilă, care are 725 metri liniari și o lățime de 4 metri, este de 3.908,5 mp.
În momentul de față, lucrăm la montarea unor limitatoare de viteză pe această stradă, pentru a reduce la minimum riscul de accidente în acea zonă”, ne-a precizat viceprimarul Nicușor Popa.
De unde s-a ivit o „groapă” în asfalt, pe strada Gheorghe Doja?
După finalizarea lucrărilor pe Gheorghe Doja, a avut loc un „incident”, să-i spunem, pe care l-am putea cataloga ca amuzant, dacă n-ar fi fost produs din ignoranță. Mai exact, un cetățean care locuiește pe strada respectivă a postat pe o rețea de socializare un mesaj în care critica, „cu mânie proletară”, faptul că, la doar câteva zile de la turnarea asfaltului, pe strada Gheorghe Doja a apărut deja o groapă!
Numai că, așa cum am aflat de la edilii comunei, „groapa” cu pricina era, de fapt, doar o gaură produsă în urma prelevării unei probe, unei carote mai precis, pentru a se verifica dacă executantul lucrărilor de asfaltare a respectat normele tehnice ale proiectului și dacă au fost respectate și normele de calitate a bitumului. Rezultatele analizelor efectuate au confirmat că normele au fost respectate pe deplin atât în ceea ce privește grosimea straturilor de asfalt aplicate cât calitatea materialelor folosite.
Bineînțeles, „groapa” va fi astupată în cel mai scurt timp și va fi redată integritatea stratului de asfalt…