Sau, în oricare moment e nevoie de ele. Oamenii nu mai bat coclaurile pentru înlocuirea unui buletin expirat sau o carte de identitate nouă. La Ştefăneştii de Jos actele sunt obţinute comod, civilizat şi la termen. Păi,  cum aşa? Simplu. Joi, 5 decembrie, s-a inaugurat aici „Serviciul Public Comunitar Local pentru Evidenţa Persoanelor”, al comunei.

Înfiinţarea noului serviciu pentru evidenţa persoanelor s-a produs simultan cu  mutarea în casă nouă a altor două componente, care ne fişează viaţa. Şi anume: starea civilă şi sala oficierii căsătoriilor. Unde se află această vatră nouă a vieţii comunale? Pe strada Zorilor. Sincer, nici că se putea potrivi mai bine.

Zorii pentru toți!

Cei 9.000 de oameni ai comunei – plus 1.500 din ansamblul rezidenţial „Cosmopolis”, arondat lor – au început de  joi o viaţă decentă. Dar din năpăstuiţi până „ieri” au devenit privilegiaţi, faţă de alţi ilfoveni. Acest centru cu servicii integrate pentru ei este al 14-lea din tot judeţul. Restul, oamenilor din multe localităţi suferă în continuare. Mai e până să răsară soarele şi spre uliţele lor. 

E ceea ce s-a întâmplat, până joi, cu locuitorii din Ştefăneşti, Creţuleasca şi cartierul Boltaş. Pentru orice schimbare a adresei de locuit, pierdere de buletin, sau ce-or mai fi fost, n-aveau alernativă, decît drumul la oraş. La Voluntari.

Casa cu liste

E nouă, curată, pregătită de inaugurare. Va adăposti datele trecerii prin lume a oamenilor de aici. Gheorghe Sima, directorul Serviciului Judeţean de Evidenţă al Persoanelor, e gazda care prezintă încăperile, utilitatea lor: cea cu aparatura foto, ghişee, locul unde se procesează datele de identitate, sala cu computere, serverul. E mândru că totul e pus în mişcare.  

Pe partea opusă holului – zona Stării Civile. De aici pleacă certificatele de naştere, căsătorie şi deces. Vestiar, în dreapta. 

Câţi angajaţi vor lucra? Trei. Unul aici şi doi pentru evidenţa persoanelor. 

În Sala de căsătorii se strâng amfitrionii: primarul Anghel Rababoc, consilieri locali, preoţi, Adrian Grecoff, şeful unităţii inaugurate. Oaspeţi? Comisar şef Anca Berbecariu, şef Serviciu Coordonare Evidenţa Persoanelor din cadrul Direcţiei M.a.i. de specialitate, alţi invitaţi, reporteri. 

Anghel Rababoc, pri­marul comunei: „Sunt bucuros că oamenii din Ştefăneşti vor fi scutiţi, în sfârşit, de zbuciumul alergăturii şi de obligaţia silită a unui tatament greu de suportat. Ei au dreptul la servicii publice de calitate, modene, civilizate. Iar aici le vor obţine”.