Vești bune de la CNADNR

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor, a anunțat că lucrările integrale la Centura Capitalei se vor finaliza în luna mai 2017, dar traficul va fi deschis la două benzi pe sens abia la finalul acestui an.

Declarația survine în urma vizitei efectuate de Homor pe Centura Capitalei, miercuri 31 august. El a inspectat lucrările pe centura rutieră a municipiului București și a făcut o analiză a stadiului acestora. Totodată, Homor a făcut precizări cu privire la modul în care aceste lucrări se vor desfășura în continuare.

 

Relocări de utilități, pe tronsonul Chiajna – Chitila

În prezent, a explicat Cătălin Homor, se lucrează la: relocarea utilităților în zonele Titan Mar, Mega Company și Remat Holding, execuția lucrărilor necesare în vederea finalizării sensurilor giratorii de la Dragomirești, Remat și Petrom, rampa de la Pod Chitila și pasajul peste apeducte în zona Mega Company.  El a mai vorbit și despre o serie de lucrări adiacente în „zona cea mai complicată a sectorului și anume în zona în care este traversat sectorul de apeducte”. Potrivit lui Homor, se va circula pe 4 benzi pe o suprafață de beton, urmând ca, până la finele anului 2016, în zona pasajului peste apeductele Arcuda I, II și III ale Apa Nova, km 57+740, să se aplice straturile rutiere de mixtură asfaltică, imediat ce condițiile meteorologice vor permite acest lucru. Recepția întregului obiectiv se va face în luna mai a anului 2017. „Suntem în grafic. (…) Este în momentul de față un proiect deblocat, ca multe alte proiecte pe care
le-am întâlnit în această companie și la sfârșitul acestui an redăm traficul pe patru benzi”, a spus Cătălin Homor.

 

O problemă majoră – eliberarea amplasamentelor

Potrivit lui Homor, pentru cele două probleme majore care au stat în calea evoluției lucrărilor, respectiv eliberarea amplasamentelor de către diverși proprietari persoane fizice/persoane juridice și finalizarea lucrărilor de lărgire la patru benzi în zona pasajului de la km 57+740, au fost găsite soluții. Astfel, la începutul lunii septembrie 2016, se va finaliza procedura de expropriere pentru coridorul de expropriere situat pe raza administrativă a UAT Chitila. „Mai sunt în prezent doi proprietari care refuză să ne dea acces, cu toate că exproprierea a fost făcută și, în consecință, vom organiza o executare silită și pe sectoarele respective”, a explicat șeful de la CNADNR.

Traficul, restricționat la km 57

 

Homor a mai subliniat faptul că, în zona în care tronsonul este traversat de trei apeducte, execuția lucrărilor este destul de dificilă pentru că sunt niște rețele foarte sensibile de interes național. El a precizat că aici traficul va fi restricționat. „Traficul nu se va închide total. Vor fi mai multe devieri de trafic care vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2016. Vor fi devieri locale în zonele adiacente stânga — dreapta ale sectorului respectiv”, a arătat directorul CNADNR. În ceea ce privește pasajul vechi de la Chitila, șeful CNADNR a spus că se va face o expertiză pentru a se vedea dacă vor fi necesare consolidări.