53% dintre români erau la finalul anului trecut utilizatori de smartphone, de peste patru ori mai numeroşi decât în 2012, potrivit Mediafax. În comparaţie, rata de utilizare a smartphone-urilor în România era la finalul lui 2012 de doar 12%.

În 2012, doar una din trei persoane, din 40 de ţări aveau acces la un telefon inteligent. Patru ani mai târziu, ponderea acestora a crescut la 70%.

Din 2012 şi până în 2016, compania de studii de piaţă Kantar TNS, la cererea Google, a chestionat utilizatori din toată lumea în legătura cu obiceiurile de folosire a internetului. Răspunsurile au scos în evidenţă schimbări majore în adopţia tehnologiei şi stil de viaţă în numai jumătate de deceniu.

Pentru mulţi români, telefonul inteligent a adus o schimbare semnificativă în viaţa de zi cu zi. Chiar dacă acest lucru se reflectă la nivelul tuturor categoriilor demografice, tinerii folosesc cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Relaţia dintre cei cu vârste de sub 25 de ani şi telefon s-ar putea traduce astfel:

91% dintre ei utilizează smartphone-ul, faţă de 24% în urmă cu 4 ani. Pentru ei, acesta a început să înlocuiască computerul: utilizarea computerului a scăzut de la 88% în 2012 la 79% în 2016.

Smartphone-ul este sursa de informaţii: 73% utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media.

Smartphone-ul este dispozitivul preferat al tinerilor pentru activităţi cotidiene precum: să asculte muzică (66%), să ştie cât e ceasul (71%) sau să facă poze (65%).

În România, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% dintre utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.

Acest studiu documentează 5 ani de cercetare (între 2012 şi 2016), în care Google şi Kantar TNS au susţinut peste 625.000 de interviuri cu oameni din toată lumea. Studiul a fost realizat în 40 de ţări, printre care şi România.