Consiliul Județean Ilfov și Animal Society au lansat, săptămâna trecută, în prezența inspectorului general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Ilfov, Cristina Petre Ghiță, și a vicepreședintelui CJI, Ștefan Rădulescu, proiectul ”Ora de relaxare, ora cu animale – învățăm de la animale mici cum să fim oameni mari”, în școlile din Ilfov. La sediul Animal Society din București a fost lansat, de asemenea, oficial, Centrul de Educație pentru Bunăstarea Animalelor ”Câini pentru Oameni”. Aici, cei din asociația Animal Society oferă gratuit terapie asistată de animale – cu câini maidanezi sau organizează ateliere care au ca tematică noțiuni legate de comportamentul canin/felin, îngrijire și/sau dresaj.
”Cursurile sunt o premieră, întrucât nicio altă instituție publică nu a avut până acum o astfel de inițiativă. Colegii mei, împreună cu prietenii de la Animal Society, însoțiți de câini, vor merge la elevii de clasa a șasea și le vor vorbi despre protecția animalelor, responsabilitatea față de acestea, grija față de ele. Este extrem de important să facem acest lucru, pentru că la noi în țară multe animale sunt chinuite, inclusiv de copii”, a transmis președintele CJI, Hubert Thuma.
Iar Anca Floarea, reprezentant al Biroului Protecția Animalelor, din cadrul Consiliului Județean Ilfov, a precizat că acest proiect pilot se va desfășura din 20 octombrie, în două școli, din Ciolpani și Domnești. Concret, cei de la Biroul Protecția Animalelor și de la Animal Society se vor deplasa în școli, alături de câini din adăposturi, și vor vorbi elevilor despre ce înseamnă respectul față de animale, protecția acestora, îngrijirea lor, beneficiile pe care le aduce un animal de companie la nivel emoțional și nu numai. Se vor asigura materiale informative, broșuri.
”Integrarea animalelor în educație este un concept bazat pe rezultatele pozitive ce pot fi obținute de la copii prin contact direct sau indirect cu animalele. (…) Vorbim de beneficii fizice, psihologice, emoționale, cognitive și comportamentale. Iar, când vine vorba despre comportament, în lipsa educației, putem asista, din păcate, la episoade absolut șocante, în care animalele sunt victime ale abuzului copiilor. Realitatea din comunitățile în care trăim ne arată că toți copiii ar trebui să știe și să conștientizeze cele cinci drepturi fundamentale ale UFAW (Federația Universităților pentru BunăstareaAnimalelor): dreptul animalelor de a nu suferi de foame sau sete, dreptul de a nu fi rănite, lovite, abandonate, dreptul de a nu sta în frică sau în stres, dreptul de a nu le lipsi confortul necesar, dreptul de a-și exprima comportamentul normal speciei. Și, cum altfel să știe copiii aceste drepturi fundamentale și nu numai, dacă nu prin programe introduse în școli?”, se arată în susținerea proiectul de hotărâre CJI prin care s-a aprobat derularea proiectului pilot „Ora de relaxare, ora cu animale – învățăm de la animale mici cum să fim oameni mari”.