”Felicitări cadrelor didactice și copiilor! Felicitări conducerii școlii din comuna noastră!”, a transmis viceprimarul Florin Covaci, vineri, 27 octombrie, după ce a participat la Școala Gimnazială Nr. 1 Mogoșoaia, la evenimentul ”Recolta Toamnei”, organizat de echipa de la grădiniță, prilej de deschidere a proiectului național GRLI – Grădina de Relaxare, Liniște și Învățare.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 676

”M-am bucurat să văd copii fericiți, o energie pozitivă și o atmos­feră frumoasă, așa cum trebuie să fie într-o comunitate unită”, a precizat viceprimarul comunei Mogoșoaia, Florin Covaci. Și a avut, edilul, cu adevărat motive să fie bucuros pentru că evenimentul a evidențiat lucrurile frumoase care se întâmplă în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Mogoșoaia. Mai mult, evenimentul ”Recolta Toamnei” organizat într-o frumoasă zi de toamnă, cu implicarea copiilor, a profesorilor și a parinților a demonstrat implicarea comunității și a autorităților pentru ca procesul educațional al copiilor, indiferent de vârs­tă, să fie unul de valoare.

”Acest proiect îi ajută pe copii pentru o dezvoltare optimă, pe toate planurile, să experimenteze mediul și să învețe”, ne-a declarat coordonator pe grădiniță, profesor învățământ preșcolar, Ileana Cristiana Posnaeș, care a implementat efectiv proiectul GRLI la Mogoșoaia, cu sprijinul cadrelor didactice și al personalului auxiliar al unității de învățământ preșcolar. A fost un prilej important pentru cei prezenți să se bucure împreună de deschiderea acestei grădini unde copiii vor putea folosi materiale din natură pentru a învăța și a se juca.

Prof. Luminița Elena Sandu, inspector pentru educație timpurie, a mulțumit Consiliului Local pentru implicare și grădinița nouă, frumoasă, unde calitatea actului educațional este ridicată.

Evenimentul de inaugurare a fost un bun prilej pentru ca cei mici să emoționeze audiența cu poezii și cântece. Pentu ”târgul” Recolta Toamnei au  fost aduse tot felul de obiecte tradiționale cu scopul de a le insufla copiilor ideea de tradițional, astfel încât aceștia să înțeleagă cum se făcea pe vremuri o șezătoare, cum se culegea porumbul, se curăța și se spuneau tot felul de povești frumoase.

„Grădina de Relaxare, Liniște și Învățare”, pe scurt GRLI, presupune crearea unor spații speciale în ­curtea grădiniței și organizarea unor activități în aer liber care vor relaxa psihic și emoțional copiii, pregătind organismul pentru efort intelectual sau pentru a-l relaxa după un efort. În ­curtea unității de învățământ preșcolar se amenajează un spațiu interactiv, unde au loc activități liniștitoare și de dezvoltare a per­sonalității, a inteligenței emo­ționale și nu numai. În funcție de vreme, grupele de preșcolari petrec timp de calitate folosind cât mai multe elemente din natură.

O Grădină de Relaxare, Liniște și Învățare înseamnă zonă de liniștire amenajată cu măsuțe cu nisip kinetic și nisipare pentru greblat nisipul, în scop terapeutic, de liniștire a copilului; zona de relaxare – dispunând de saltele și pernuțe, pentru un confort sporit al copilului care să-l îndemne la răsfoirea cărților specifice vârstei lui; zona de învățare propune preșcolarilor o învățare activă, interdisciplinară și colaborativă, îmbinând sarcini de lucru artistice cu cele practic-gospodărești, psiho-motrice și bineînțeles, cele care urmăresc dezvoltarea cognitivă a preșcolarilor, realizându-se astfel o dezvoltare plenară a copilului, prin intermediul jocului și a binedispoziției, prin redescoperirea naturii, în afara sălii de grupă. Cea de a patra zonă, care se numește ”Pereții ne surprind” este o expoziție cu imagini ale preșcolarilor din timpul activitățiilor didactice și cu lucrările artistice ale acestora.

Proiectul Național ”Gră­dina de Relaxare, Li­niște și Învățare” se desfășoară în colaborare cu Ministerul Educației, Inspectoratul Școlar Ju­dețean Ilfov și Asociația Creștini Craiova și este coordonat la nivel național de Silvia Breben, iar la nivelul județului Ilfov de Violeta Cojocaru. Obiectivele principale ale proiectului sunt: amenajarea spațiului educațional, exterior al grădiniței conform nevoilor de mișcare, învățare și relaxare a preșcolarilor, în parteneriat cu părinții, promovarea educației outdoor și dezvoltarea holistică a copilului.