În perioada 29 iulie – 2 august 2024, prof. Mihai Gela (director) și prof. Alexeev Victoria de la Școala Gimnazială Nr. 1 din comuna 1 Decembrie au participat la cursul de formare “We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom”, organizat în cadrul proiectului Erasmus+, proiect finanțat de către Uniunea Europeană. Școala Gimnazială Nr.1 din 1 Decembrie este acreditată Erasmus+ în domeniul educației școlare, până în anul 2027.

 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 718, ediția print

Cursul, care a tratat incluziunea și sprijinul acordat elevilor cu nevoi speciale în și în afara clasei, s-a desfășurat în Barcelona, în Spania, iar cadrele didactice din Ilfov au cunoscut colegi din Ungaria, Polonia și Liban, persoane cu care s-a colaborat profesional foarte bine, participanții fiind coordonați de un formator dedicat și implicat în consilierea părinților și a copiilor cu nevoi speciale, Sara Sugar.

”Am avut posibilitatea dezvoltării competențelor lingivistice și am dezbătut teme interesante în cadrul cursului, referitoare la copiii cu dizabilități, am învățat tehnici noi de incluziune a acestora. Am fost inițiați în privința principalelor dizabilități, precum tulburările de învățare (dislexie, dispraxie), respectiv tulburările emoționale și comportamentale (ADHD, spectrul autist, depresie). În cadrul cursului am participat la o mulțime de activități practice, utile pentru integrarea copiilor cu nevoi speciale într-un colectiv și, de asemenea, folositoare pentru relațiile între cadrele didactice. Astfel, ni s-a fundamentat faptul că, la baza procesului de incluziune stau comunicarea, înțelegerea, empatia, aspecte pe care noi, în calitate de dascăli, avem datoria morală de a le manifesta atât în relația cu elevii noștri, cât și în relațiile intercolegiale. Totodată, întrucât școala nu poate funcționa fără o comunicare și o colaborare permanentă cu părinții copiilor, în cadrul cursului ­ne-au fost prezentate diferite situații-problemă în care a fost necesară dezbatere cu referire la consilierea părinților ai căror copii au nevoi speciale. În final, am experimentat tehnici de relaxare și activități bazate pe mișcare, pe care le putem aplica alături de elevi pentru copiii cu nevoi speciale. Participarea la acest curs ne-a întărit perspectiva privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale, iar în noul an școlar dorim să le împărtășim colegilor experiența noastră cu aceeași energie și deschidere cu care am primit-o noi, în Barcelona”, ne-au dezvăluit participanții ilfoveni.