Caravana ”REGIO” a ajuns la Prefectura Ilfov (partea a III-a)

Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADRBI) a organizat la sediul Prefecturii Ilfov, ”Caravana REGIO”, în cadrul căreia au fost analizate oportunitățile de dezvoltare regională existente pentru regiunea București-Ilfov.

Prezentările au fost structurate pe cele două perioade de finanțare REGIO – 2007-2013, respectiv 2013-2020, și, pentru că informațiile sunt numeroase, vi le prezentam în numere consecutive ale Jurnalului de Ilfov.

În acest al treilea episod vom detalia noi axe prioritare ale POR 2013-2020, parte a prezentării Simonei Curpăn, expert Promovare, în cadrul ADRBI, care oferă oportunități de dezvoltare regiunii București-Ilfov, analiză susținută în fața reprezentanților Prefecturii Ilfov – Cătălin Pantazi, subprefect și Cristian Lixandru, șef Birou Servicii publice deconcentrate, Rizia Tudorache, vicepreședintele Consiliul Județean Ilfov, av. Florin Irimia, președintele exe­­cutiv al Asociației Ex­perților în Achiziții Publice, Marius Ciprian Toth, directorul general adjunct al Centrului Regional pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, reprezentanților Ofi­ciului Județean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (OJFIR) și repre­zentanțiilor primăriilor Otopeni, Periș, Volun­tari, Buftea, Pantelimon, Copăceni, Corbeanca, Tunari, Ciorogârla, Mogoșoaia sau Măgurele – prezenți în sală.

 

Conservarea, protejarea, promovarea și dezvoltarea patrimoniului natural și cultural

Axa prioritară 5 din Programul Operațional Regional 2014-2020 pentru regiunea București-Ilfov se referă la regenerarea urbană și patrimoniul cultural, iar P.I. (prioritatea de investiții) 5.1. la – Conservarea, protejarea, promovarea și dezvoltarea patrimoniului natural și cultural (cu perioada de depunere a proiectelor cuprinsă între 25.05.2016 și 25.11.2016, ora 12.00), având o alocare financiară de 26,06 milioane de euro. Tipurile de activități au fost structurate, în acest caz, astfel: restaurarea, consolidarea, protecţia şi conservarea monumentelor istorice; restaurarea, protecţia, conservarea şi realizarea picturilor interioare, frescelor, picturilor murale exterioare; restaurarea şi remodelarea plasticii faţadelor; dotări interioare (instalaţii, echipamente şi dotări pentru asigurarea condiţiilor de climatizare, siguranţă la foc, antiefracţie); dotări pentru expunerea şi protecţia patrimoniului cultural mobil şi imobil; activități de marketing și promovare turistică a obiectivului restaurat, inclusiv digitizarea acestuia, în cadrul proiectului. Potențialii beneficiari sunt: autorități ale administrației publice locale și centrale, unitățile de cult, ONG-uri și parteneriate între aceste entități.

P.I. 5.2. – Realizarea de acțiuni destinate îmbunătățirii mediului urban, revitalizării orașelor, regenerării și decontami­nării terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluării aerului și promovării măsurilor de reducere a zgomotului (cu perioada pentru depunerea proiecte cuprinsă între 25.05.2016 și 25.11.2016, ora 12.00) a primit o alocare financiară de 13,89 milioane de euro. Activitățile care se pot derula aici sunt de tipul: demolarea clădirilor situate pe terenurile supuse intervențiilor; realizarea de alei pietonale, piste pentru bicicliști, crearea de trotuare; amenajare spații verzi (defrișarea vegetației existente; modelarea terenului; montarea elementelor constructive de tipul alei, foi­șoare, pergole, grilaje etc.; plantarea/gazonarea suprafețelor, inclusiv plantare de arbori); crearea de facilități pentru recreere pe terenurile amenajate (ex. zone speciale pentru sport, locuri de joacă pentru copii, etc.); instalare Wi-Fi în spațiile publice; dotare mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, etc); modernizarea străzilor urbane adiacente terenurile supuse intervențiilor, inclusiv înlocuirea și/sau racordarea la utilități publice (străzile urbane sunt eligibile în situații excepționale, numai în măsura în care astfel de investiții sunt necesare pentru facilitarea accesibilității la obiectivul de investiții). Beneficiari pot fi: autorități ale administrației publice locale și centrale, unitățile de cult, ONG-uri și parteneriate între aceste en­tități.

 

Infrastructură rutieră

Axa prioritară 6 vizează infrastructura de transport rutier, activitățile propuse fiind legate de modernizarea/reabilitarea rețelei de drumuri județene care asigură conectivitatea directa sau indirectă cu rețeaua TEN-T.

Prioritatea de investiții 6.1. – Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale – are o alocare financiară de 13,03 milioane de euro.

Tipurile de activități din cadrul P.I. 6.1. sunt: modernizarea/reabilitarea reţelei de drumuri judeţene care asigură conectivitatea, directă sau indirectă cu reteaua TEN-T; construcţia/modernizarea şoselelor de centură cu statut de drum judeţean aflate pe traseul drumului județean respectiv; construcţia/modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judeţean ce vor face parte din drumul judetean respectiv, construirea/realizarea de sensuri giratorii și alte elemente pentru creșterea siguranței circulației; construirea/modernizarea/reabilitarea de pasaje/noduri rutiere (construirea doar pentru asigurarea co­nec­tivității directe la autostrăzi TEN-T a drumurilor județene) şi construirea pasarelelor pietonale; construirea/modernizarea de stații pentru transport public pe traseul drumului județean; realizarea de investiții destinate siguranței rutiere pentru pietoni și bicicliști (trasee pietonale și piste pentru bicicliști unde situația din teren o permite), inclusiv semnalistica verticală pentru treceri de pietoni cu alimentare fotovoltaică; realizarea de perdele forestiere și parapeti pentru protecție, realizarea de investiții suplimentare pentru protecția drumului respectiv față de efectele generate de condiții meteorologice extreme (provocate de schimbări climatice sau alte cauze excepționale – inundații, viscol etc).

Beneficiar este UAT Ilfov, în calitate de proprietar al drumurilor județene (prin CJ Ilfov, în calitate de administrator).