⬤ În Capitală, consilierii municipali ai USR PLUS cer lămuriri suplimentare, de la Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov

În ultima zi din luna septembrie, în ședință ordinară, Consiliul Județean Ilfov (CJI) a adoptat o serie de proiecte de hotărâri importante pentru ilfoveni. Spre exemplu, consilierii județeni au fost de acord cu încheierea unui protocol de colaborare între Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și municipiul București, în vederea realizării și implementării proiectului integrat ”Orbital București și drumuri radiale conexe” – viziune strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport TEN-T pe raza Capitalei și a județului Ilfov, în vederea valorificării Autostrăzii de Centură a Bucureștiului.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 570

Jurnalul de Ilfov a detaliat amplul proiect ”Orbital București”, care cuprinde o rețea de 10 drumuri radiale, care însumează aproape 100 km, care leagă diferite puncte ale Capilalei de noul inel de Centură – A0, într-una dintre edițiile anterioare ale ziarului.

Și dacă la Ilfov, colaborarea celor trei instituții a fost prevăzută în protocolul de colaborare aprobat, la Capitală, în aceeași zi, în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB), proiectul de hotărâre privind colaborarea CJI – Ministerul Transporturilor și municipiul București, pentru ”Orbital București și drumuri radiale conexe”, supus votului consilierilor municipali, a fost retras de pe Ordinea de zi. Consilierii municipali USR PLUS au anunțat că doresc lămuriri suplimentare din partea Ministerului Transporturilor şi Consiliului Judeţean Ilfov. ”(…) Un proiect de asemenea importanţă trebuie analizat şi dezbătut temeinic chiar din fazele incipiente”, a scris consilierul municipal USR PLUS Andrei Rigu, pe Facebook. La rândul său, consilierul general Nicorel Nicorescu (USR PLUS) a precizat că a fost solicitată organizarea unei şedinţe comune cu toate entităţile implicate în proiect, pentru a primi notele de fundamentare ale traseelor alese. ”Ne dorim ca această întâlnire/dezbatere să fie prezentată publicului larg”, a menţionat acesta.

”Drumurile radiale înglobate într-un singur proiect denumit «Orbital Bucureşti» au fost trasate respectând obiectivele proiectului, astfel încât acestea leagă marile bulevarde radiale ale municipiului Bucureşti şi DNCB cu A0, dar şi conexiuni între localităţi din aria metropolitană la A0, intersectând un număr total de 30 de UAT-uri. Astfel, s-au propus noduri şi descărcări rutiere în număr de 30 pentru conectarea acestor drumuri radiale. Structura drumurilor radiale va fi la profil 2+2. De asemenea, pe lângă aceste 10 drumuri radiale se propun și două noduri rutiere ce fac parte din proiectul «Orbital București». Pe de altă parte, configuraţia drumurilor radiale propuse cuprinde și benzi dedicate transportului public de pasageri sau spațiu dedicat implementării unor soluții de transport pasageri de mare capacitate și prietenoase cu mediul (de tipul tramvaielor articulate). Costul estimat al proiectelor este de 590,85 mil. euro fără TVA și 703,12 mil. euro cu TVA. De asemenea, costul pe km este de aproximativ 7,32 mil. euro cu TVA”, se arată în anexa aferentă protocolului de colaborare dintre cele trei instituții. Sursele de finanțare propuse sunt fondurile europene și bugetul de stat

Cele 10 drumuri radiale propuse prin proiect sunt:

DR1 – Vest Expres realizează legătura între A0 – DNCB – Bdul. Timișoara,

DR2 – A1 – scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 de pe A1,

DR3 – Giulești Expres conectează Săbăreni la A0, se prelungeşte până la DNCB, apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti,

DR4 – Nord Expres realizează conexiunea localităţii Corbeanca la A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bdul. Poligrafiei,

DR5 – Pipera Expres realizează legătura între A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord,

DR6 – Afumaţi Expres realizează conexiunea A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumaţi,

DR7 – Est Expres conectează Moara Domnească la A0 și realizează legătura Capitalei la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0,

DR8 – Splai Expres conectează A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica,

DR9 – Sud Expres realizează conexiunea Vidra – A0 – DNCB – Bdul. Metalurgiei/ Gara Progresul,

DR10 – Măgurele Expres realizează legătura A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

De asemenea, în proiectul ”Orbital București”, sunt propuse două noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta reţeaua rutieră existentă la A0: nodul rutier 1 realizează conectarea DJ200 la A0 pe teritoriul localității Ștefăneștii de Jos și nodul rutier 2 propus pentru realizarea legăturii între DN3 la A0 (Pantelimon).

Burse pentru elevi

Pentru diminuarea ratei abandonului școlar, care se menține ridicată în Ilfov, pentru elevii din învățământul profesional tehnic/dual din județ, a fost aprobat programul pilot ”Ilfov împreună: Educația schimbă vieți”, care prevede acordarea unor burse de 100 de lei/lună tuturor elevilor eligibili înscriși în învățământul profesional tehnic, respectiv dual, din județul Ilfov. Bursele se vor oferi în anul școlar 2021-2022, exceptând vacanțele școlare, proporțional cu activitatea școlară și instruirea practică și nu se aplică retroactiv. Fondurile, de aproximativ 635.000 de lei, vor fi alocate din bugetul local al CJI, iar beneficiarii sunt cei 703 elevi care urmează cursurile liceelor tehnologice din Brănești, Buftea, Ciorogârla și Voluntari.

”Integrarea uşoară a absolvenţilor pe piaţa muncii este obiectivul central al dezvoltării în educaţie. Îmi doresc să avem mai mulți elevi care învăța o meserie, care obțin calificări atractive și căutate pe piața muncii locală. Este important să încurajăm elevii și să stimulăm relația dintre unităţile educaţionale şi mediul de afaceri și, în egală măsură, să dezvoltăm învăţământul dual în judeţul Ilfov, în raport cu perspectivele şi dinamica economică regional”, a declarat președintele CJI, Hubert Thuma.

Colaborare cu Inspectoratul de Poliție al Județului Ilfov, în două proiecte noi

În continuare, consilierii județeni au aprobat încheierea unui protocol de cooperare cu Inspectoratul de Poliție al Județului Ilfov pentru realizarea proiectului ”Tehnică modernă pentru siguranța ta”. Acesta prevede utilizarea dronei aflate în dotarea județului Ilfov – CJI, în activitatea specifică a IPJ Ilfov, în activitățile de căutare persoane dispărute, prevenirea, descoperirea și constatarea infracțiunilor de braconaj sau a celor care aduc prejudicii fondului forestier și piscicol, alte activități. CJI va asigura instruirea a 3 polițiști desemnați de IPJ Ilfov, în vederea obținerii deprinderilor/aptitudinilor/documentelor necesare pilotării dronei, prin cursuri specializate, certificate în acest sens.

Și, tot despre un protocol de cooperare între CJI și IPJ Ilfov este vorba și în ceea ce privește prevenirea și combaterea consumului de substanțe stupefiante la volan. Astfel, CJI va pune la dispoziția Inspectoratului Județean de Poliție Ilfov un dispozitiv de testare a conducătorilor auto, de tip Drug Test 5000, pentru utilizare în activitatea specifică de prevenire și combatere a consumului de stupefiante la volan. Potrivit notei raport întocmită de polițiștii ilfoveni, pentru susținerea necesității achiziționării unui aparat Drug Test 5000 (care detectează prezența în organism a opt substanțe psihoactive principale – cocaină, opiu, benzodiazepam, cannabis, amfetamină, metaamfetamină, metadonă și ketamine), în perioada iulie 2019 – iulie 2021, 58 de conducători auto au făcut obiectul unor dosare penale instrumentate de Serviciul rutier sau Formațiunile Rutiere din cadrul IPJ Ilfov (toate cele 58 de testări pozitive fiind confirmate de buletine toxicologice eliberate de INML ”Mina Minovici” București, ca urmare a prelucării probelor de sânge și urină prelevate de la conducătorii auto cercetați).

Magistrala de metrou M4, extinsă către Jilava

Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, din cadrul Consiliului Județean Ilfov, a avizat documentația de urbanism privind extinderea Magistralei de metrou M4, către Jilava.

”CJI este astfel parte a planului de extindere a metroului, magistrala 4, Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluţiei – Gara Progresu. Proiectul vizează accesul ilfovenilor din zona de Sud a Capitalei la staţia capăt de linie din comuna Jilava. Gara Progresu va fi punct de plecare cu metroul pentru locuitorii din întreaga zonă. M4 va traversa trei sectoare din Capitală, până la Străulești. Proiectul prevede construirea în comuna Jilava a unui depou și unei parcări de tip park&ride, cu 180 de locuri, în care va exista și staţie STB. Este un nou pas care ne arată că Bucureștiul și Ilfovul au început dezvoltarea integrată. Investiţiile în infrastructura mare nu mai ocolesc judeţul Ilfov, iar astfel de proiecte vor crește nivelul de confort al ilfovenilor, vor facilita transportul acestora mai rapid și în siguranţă și vor contribui la reducerea poluării”, a explicat vicepreședintele CJI, Ștefan Rădulescu.

 

Sistem modern de detectare și alertă în caz de incendiu, la Spitalul Județean Ilfov

Consiliul Județean Ilfov a mai aprobat un parteneriat cu Spitalul Judeţean Ilfov pentru realizarea proiectului ”Extindere sistem de detectare, semnalizare și alarmare la incendiu la Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov”, din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM). ”Sistemul de detectare și alertă rapidă în caz de incendiu este necesar pentru siguranţa pacienţilor și vine în completarea investiţiilor care s-au făcut aici. CJI investește continuu în unităţile medicale din judeţ, iar sănătatea este o prioritate pentru noi și ne dorim să modernizăm toate spitalele, clinicile și cabinetele, astfel încât să putem oferi servicii medicale de calitate pentru toţi ilfovenii. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Ilfov, aflat în administrarea CJ Ilfov, este cea mai mare și mai importantă unitate medicală din județ. Secţia ATI ultramodernă a fost unul dintre factorii care au determinat autorităţile să includă Spitalul Judeţean Ilfov în categoria unităţilor suport COVID-19, încă din 2020”, a declarat Ștefan Rădulescu, vicepreședinte CJI.

Menționăm că, la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Ilfov a fost suplimentat numărul paturilor pentru bolnavii infectaţi cu SARS-CoV-2, iar pe lângă cele 15 paturi din secţia de Terapie Intensivă, încă 25 de paturi sunt folosite acum pentru pacienţii cu forme ușoare și medii de COVID-19. Măsura a fost luată în contextul în care numărul pacienţilor infectaţi crește într-un ritm alarmant în judeţul Ilfov! 

”Este datoria noastră, a autorităţilor, să ne asigurăm că personalul medical dispune de tot ce este necesar pentru a putea salva cât mai multe vieţi. (…) Îmi exprim recunoștinţa faţă de personalul medical. Le transmit toată aprecierea mea, cu mulţumiri pentru munca grea pe care fiecare dintre ei o face cu atâta dedicaţie în fiecare zi. Îi rog pe cetăţeni să dea dovadă de responsabilitate și să se vaccineze! În judeţul Ilfov avem, în prezent, 29 de centre de vaccinare disponibile. La niciunul dintre aceste centre nu există liste de așteptare. Vaccinarea nu doare, durează puţin și, cel mai important, salvează vieţi!”, a spus și președintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma.