Consens al administrației locale, pentru binele cetățenilor!

@ Pentru mii de locuitori ai orașului Popești-Leordeni, accesul spre stația de metrou Berceni este acum mult mai ușor, după ce timpul de deplasare s-a redus cu circa un sfert de oră @ Administrațiile locale din Popești-Leordeni și Sectorul 4 promit că vor mai colabora și la alte proiecte care se vor implementa în comun

Indiferent de culoarea lor politică, autoritățile locale din Popești-Leordeni, Sectorul 4 al Capitalei, Primăria Municipiului București și conducerea Consiliului Județean Ilfov ”și-au dat mâna” și au reușit să ducă la bun sfârșit o inițiativă comună, realizată în sprijinul cetățenilor care locuiesc în partea de Sud a Capitalei sau în Popești-Leordeni. Este vorba despre construirea și darea în folosință săptămâna trecută, a Pasarelei Popești Vest, ”singurul obiectiv de la acest moment, realizat pentru a lega două unități administrativ-teritoriale”, după cum a afirmat primarul orașului Popești-Leodeni, Petre Iacob.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 544

La evenimentul de inaugurare a pasarelei au fost prezenți primarii orașului Popești-Leordeni, Petre Iacob și Sectorului 4, Daniel Băluță, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, alături de președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, prefectul și subprefectul județului Ilfov, Daniel Zamfir și Andrei Scutelnicu, senatorul de Ilfov, Nicoleta Paulic, reprezentanți ai primăriilor Popești-Leordeni și Sectorul 4.
Lucrările la pasarela Popești Vest, o investiție care a costat 7 milioane de lei, au fost începute acum un an de zile. Construcția are 65 de metri și trece peste liniile de metrou din zona stației Berceni (fostă IMGB). Este desfășurată pe trei terenuri – două aparținând domeniului public al Sectorului 4 și al orașului Popești-Leordeni și unul aflat în administrarea Metrorex. Autoritățile locale estimează că pasarela va fi folosită zilnic de 10-12.000 de persoane și va reduce timpul de deplasare al celor din Popești-Leordeni, către stația de metrou Berceni, de la 15-20 de minute, la 5 mi­nute. Pasarela Popești Vest are o suprafață construită de 192 m și un regim de înălțime de P+2E, fiind compusă din 3 părți principale: 2 turnuri verticale de circulație – unul în Sectorul 4 și unul în Popești-Leordeni – și un pasaj ori­zontal, care leagă cele două turnuri prevăzute cu lifturi și scări fixe. Pa­sarela este realizată dintr-o structură metalică, cu fațade longitudinale din panouri mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat. Zona centrală a construcției este susținută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistența structurii s-au executat piloni forați la o adâncime de 14 metri, lucrul acesta însemnând că pasarela are o fundație foarte solidă în pământ. La interior, structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale: balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcționare a persoanelor cu deficiențe de vedere, suprafețe și pardoseli anti-derapante, toate aceastea pentru buna desfășurare a circulației în condiții de maximă siguranță. În vecinătatea pasarelei au fost amenajate locuri de parcare, pentru ca cei care se deplasează cu mașinile, să poată să le lase aici și să ia apoi metroul, spre oraș, reducând astfel aglomerația din trafic și ajungând mai rapid acolo unde au treabă.

Petre Iacob, primarul orașului Popești-Leordeni: ”De bun augur!”
“Este singurul obiectiv realizat între două unități administrativ-teritoriale și sper ca acest lucru să fie de bun augur pentru toate localitățile din județul Ilfov și chiar din țară”, a afirmat Petre Iacob, primarul orașului Popești-Leordeni, care a mulțumit Consiliului Județean Ilfov, pentru ajutorul financiar acordat pentru diferite investiții. Acesta s-a referit și la continuarea colaborării cu autoritatea locală a Sectorului 4, pe ”cel puțin încă trei proiecte”.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: ”Model de bune practici”
”Pentru prima dată, conducători de instituții, aleși din partea unor entități politice profund diferite, se unesc pentru binele oamenilor. Un model de bune practici, ce poate fi replicat și înalte domenii ale statului. Am reușit în ultimii ani ca împreună să facem niște pași importanți pentru dezvoltarea zonei de Sud a Capitalei. Am început cu lărgirea Șoselei Berceni, am finalizat pasarela pietonală dintre Sectorul 4 și Popești-Leordeni, continuăm cu realizarea stației de metrou ”Tudor Arghezi”, la Centură, și, împreună cu Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov analizăm extinderea magistralei de metrou până în comuna Berceni. Toate aceste lucruri au un impact deosebit asupra calității vieții oamenilor, asupra calității mediului, așa că nu facem altceva decât să respectăm votul pe care l-am primit din partea cetățenilor”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
Referindu-se la proiectele comune viitoare, de­spre care vorbea primarul Petre Iacob, edilul Sectorului 4 a menționat ”un proiect educațional – în care elevii din Popești-Leordeni să poată învăța la școli din Sectorul 4, chiar din septembrie a.c.” sau la îmbunătăţirea căilor de acces şi parcajelor din zona viitoarei stații de metrou de la Centură, care se va numi ”Tudor Arghezi” și care va fi deschisă, probabil, la sfârşitul anului următor – începutul anului 2023.
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a recunoscut că zona de Sud a Capitalei are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de transport, în condițiile dezvoltării urbanistice considerabile. ”Îi felicit pe primarii Sectorului 4, orașului Popești-Leordeni și felicit Consiliul Județean Ilfov pentru că a alocat o parte din bani pentru această investiție. Sunt un adept al dezvoltării, am spus-o. Bucureștiul și Ilfovul au nevoie de dezvoltare, zona de Sud are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de transport și trebuie să avem grijă ca aceasta să fie sustenabilă, pentru că avem o problemă mare de poluare a aerului. De aceea, consider că această investiție merge în sensul dezvoltării durabile a Bucureștiului și a lfovului, pentru că stimulează oamenii să folosească mijloacele de transport în comun. Și, așa cum văd eu București – Ilfov, în perioada următoare, avem nevoie de un Plan Urbanistic General, real, aplicat, care să stimuleze dezvoltarea, care să echilibreze orașul, care să aducă investiții în zona de Sud a Capitalei. Avem nevoie de foarte multă dezvoltare, și aici avem nevoie de sprijinul Guvernului, să ne fie alocați bani prin PNDR, pentru metroul de suprafaţă, infrastructura de tramvai, atât pentru modernizarea celor 50 de kilometri care ne-au rămas din cei 150, cât şi pentru extinderea infrastructurii de tramvai în Bucureşti şi către judeţul Ilfov”, a afirmat primarul general, exprimându-și, la final, convingerea că în câţiva ani o să se vorbească despre o strategie de dezvoltare comună între Bucureşti şi Ilfov.
Și președintele Consi­liu­lui Județean Ilfov, Hubert Thuma a vorbit, la rândul său despre faptul că ”infrastructura nu este despre partide sau despre funcții în administrație, ci este despre reprezentarea cetățenilor”, iar acest lucru este demonstrat cu această pasarelă, de către cei doi primari, din partide politice diferite, care au dovedit că pot face proiecte benefice cetățenilor. Iar în nota acestei colaborări extraordinare, președintele CJI s-a referit și la demararea discuțiilor pentru realizarea unor noi stații de metrou care să lege Capitala de localități din Ilfov. ”Să putem, în cel mai scurt timp, să aducem metroul în Popești-Leordeni”, a spus președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma. ”(…) Primul proiect ar fi către Berceni. Împreună cu domnul primar general am avut o întâlnire zilele trecute cu prim-ministrul Florin Cîţu şi am discutat şi despre alte posibilităţi în localităţile din Ilfov, mă refer în Pantelimon, Otopeni. Discuţiile sunt incipiente”, a mai spus Hubert Thuma.