12 elevi au participat, la începutul lunii iunie, la Buftea, alături de 50 de profesori psihologi – consilieri școlari și logopezi din cadrul CJRAE Ilfov, la primul Cerc Pedagogic ”față în față” organizat postpandemie, care a abordat problema copiilor cu tulburări specifice de învățare. 

 

Specialiștii au socializat și au reușit își împărtășească experiența pedagogică la un eveniment la care au participat inspector Rodica Cozma, dir. CJRAE Ilfov,  Monica Geambașu, directorii Școlilor Gimnaziale Nr. 2 și Nr. 3 Buftea, prof. Dorel Viorel Găișteanu și prof. Doinița Marin, gazda evenimentului, prof. Diana Dicianu – directorul Palatului Național al Copiilor și Elevilor Ilfov, alături de profesori și părinții ai elevilor. Coordonatorul cercului pedagogic a fost prof. Gabriela Troancă.
Prof. Monica Geambașu, directorul Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Ilfov, ne-a spus că a abordat ”Rolul stimulării polisenzoriale în dezvoltarea copilului în acord cu potențialul individual” urmărind îmbinarea activităților formale cu cele nonformale. Activitatea de bază  s-a desfășurat la Palatul Copiilor din Buftea, iar cea senzorială, la Palatul Știrbey”. Gabriela Troancă, prof. consilier al CJRAE Ilfov, pentru tema ”Dezvoltarea cognitivă a copiilor cu TES – tulburări specifice de învățare, prin activități de stimulare senzorială”, a folosit ”Grădina terapeutică”, un spațiu extrem de util, pentru copiii cu cerințe educative speciale, pe care l-a completat cu o pată de culoare, cu ajutorul umbrelor. ”Am încercat să transmit culoarea, cu ajutorul umbrelelor, iar copiii au avut astfel parte de activitate senzorială de gust, miros, culoare și tactil senzorial, prin palme și talpa piciorului. Am mers și cu tălpile goale, pe diferite materiale care aveau rol de relaxare prin presopunctură”, a spus prof. Troancă.
Rolul familiei, foarte important
Specialiștii au semnalat că numărul copiilor cu tulburări specifice de învățare este în creștere pentru că mulți au fost recent diagnosticați, datorită legiferării acestei probleme. ”Trebuie remarcată activitatea specialiștilor din CJRAE Ilfov de a consilia părinții să meargă să abordeze cazul copiilor lor. Să nu mai fie închistați în prejudecăți și să stea cu copilul cu probleme acasă, în loc să îl ducă să îl integreze în colectivități și să facă chiar și performanță”, a semnalat Constanța Cuciinic, fost director CJRAE, autorul manualului de Dezvoltare Personală – clasa a II-a.
Prof. Alexandra Dragomir, prof logoped în cadrul CJRAE Ilfov, prin tema ”Integrarea senzorială în terapia tulburărilor de limbaj și comunicare”, a făcut o trecere în revistă a sindromului de procesare senzorială și ce presupune tulburarea de procesare senzorială. ”Toți oamenii, indiferent că au sau nu cerințe educaționale speciale, reacționează într-un anume fel la mediul înconjurător, prin simțuri. În privința copiilor cu nevoi educaționale speciale, este extrem de importantă adaptarea mediului la nevoile lor, iar familia este o parte foarte importantă a procesului de corectare”, a spus specialistul. La eveniment a participat și Asociația Politeia, cu un atelier care a avut ca temă folosirea teatrului forum pentru combaterea bullying-ului în școli.