Variantă rapidă de călătorie între Mogoșoaia și Gara de Nord București
De joi, 15 iulie, CFR Călători a pus la dispoziția celor care vor să scape de aglomerația din traficul rutier în drum spre serviciu/casă sau celor care vor să viziteze Parcul și Palatul Mogoșoaia, 56 de trenuri directe din București Nord către Parcul Mogoșoaia și retur. Durata unei călătorii cu trenurile ”de Aeroport” – trenurile care fac legătura între Gara de Nord și Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”, pe distanţa București Nord – Punct Oprire (P.O.) Parc Mogoșoaia este de 11 minute, iar prețul biletului este de 4 lei. Iar în cazul trenurilor care pleacă din Gara de Nord către Urziceni, durata este de până la maximul 20 de minute, pentru că acestea mai opresc în câteva stații înainte de Mogoșoaia.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 558
Potrivit Mersului Trenurilor, primul tren care pleacă spre Parc Mogoșoaia, din Gara de Nord este la ora 05.20 (și ajunge acolo la 05.38), iar ultimul tren pleacă din București spre Mogoșoaia, la 23.10 (și ajunge la 23.20). Pentru direcția P.O. Parc Mogoșoaia – București Nord, primul tren pleacă la ora 05.45 (și ajunge la ora 06.05), iar ultimul tren care circulă între Mogoșoaia și Capitală, pleacă la ora 23.26 din P.O. Parc Mogoșoaia și ajunge în Gara de Nord, la 23.37. Trenurile CFR Călători care leagă Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă” circulă în regim de mers cadenţat, la intervale orare egale, oferind astfel pasagerilor mai multă mobilitate și un program previzibil al orelor de plecare și de sosire.
În Punct Oprire Parc Mogoșoaia, accesul la tren este extrem de civilizat (peron în palier cu podeaua trenului, alee pietonală modernă pentru accesul la peron și traversarea căii ferate). De asemenea, există spațiu pentru lăsat mașinile, chiar dacă încă nu este amenajată o parcare oficială.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și locuitor al comunei Mogoșoaia, a folosit trenul, pentru a ajunge la serviciu (clădirea ministerului se află în vecinătatea Gării de Nord), în prima zi de lansare a serviciului feroviar. Și, ne-a declarat că va apela la acest mijloc de transport, de fiecare dată când merge direct la birou, iar mașina va fi folosită doar când se deplasează către șantierele lucrărilor de infrastructură rutieră, deschise în Ilfov sau în alte județe. ”Este o modalitate de transport pe care o susțin de când activez în administrația publică. O implementăm pentru cetățenii din Nordul Ilfovului, iar eu o voi folosi ori de câte ori am posibilitatea, când nu merg pe șantiere, ci direct spre Ministerul Transporturilor”, ne-a declarat oficialul.
”Eu îl consider un prototip pentru serviciile de tren metropolitan din care trebuie să învățăm, îmbunătățindu-l și pentru alte stații și servicii care vor fi introduse în perioada următoare”, a completat Ștefan Roșeanu, consilier Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și consilier personal al secretarului de stat, Irinel Scrioșteanu.
”A fost un efort comun al Primăriei Mogoșoaia și al Ministerului Transportului, iar noi credem că a meritat. Avem o variantă de transport alternativ, mult mai ieftină și mult mai ecologică, destinată în special celor care vor să călătorească în Zona Metropolitană București”, a declarat, la rândul său, primarul localității Mogoșoaia, Paul Precup.
Modernizarea Complexului Feroviar București, o prioritate
CFR SA a anunțat lansarea licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate în urma căruia se vor putea face investiții pentru îmbunătățirea condițiilor de călătorie (creșterea vitezelor de circulație, a frecvențelor și predictibilității trenurilor, creșterea accesibilității în gări și trenuri, scăderea poluării chimice și fonice) în Regiunea București – Ilfov. Atribuirea contractului este estimată pentru sfârșitul anului 2021, iar rezultatele finale ale studiului, inclusiv toate avizele necesare, sunt obținute la 21 luni de la demararea activităților. Echipa de implementare a proiectului va avea obligația de a analiza atât zona Complexului Feroviar București, propriu-zis, delimitat de Centura Feroviară, cât și o zonă mai extinsă pentru a observa impactul serviciilor de transport călători pe scurt și lung parcurs și al celui de transport mărfuri.
”Proiectul a fost dezbătut în cadrul Grupului de Lucru pentru Mobilitate Durabilă în Regiunea București – Ilfov, pe care îl coordonez în numele Ministerului Transporturilor. Am discutat despre importanța corelării proiectului cu altele, dezvoltate în regiune, de către CFR sau de către autoritățile locale, astfel încât să se asigure un serviciu fluent, fără bariere, pentru toate categoriile de călători. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și CFR SA vor pregăti investiții în amenajarea zonelor gărilor și a celor adiacente căii ferate, corelate cu proiecte pentru creșterea vitezelor de circulație, astfel încât să se ofere servicii de tren metropolitan, frecvente și predictibile. 16 servicii de tren urban și metropolitan vor fi introduse în Regiunea București – Ilfov, utilizând noile linii modernizate, aducând regiunea Capitalei în rând cu cele ale altor capitale europene (Viena, Berlin, Paris, Madrid, Bruxelles). Serviciile vor utiliza trenuri în tracțiune electrică pentru a contribui la eliminarea poluării și a combate efectele schimbărilor climatice”, a spus Irinel Scrioșteanu.
În completare, și primarul din Mogoșoaia s-a referit tot la garnituri de tren curate și performante, orar și gări moderne – elemente care, în opinia domniei sale, duc la succesul acestui proiect.
Un abonament lunar, pentru acest serviciu feroviar, costă 85 de lei
CFR Călători a anunțat că prețul abonamentului pentru acest serviciu este de 85 lei/lună (cee ace înseamnă 2 lei/călătorie). Pentru comparație, o călătorie cu mașina costă aproximativ 8 lei, pe aceeași distanță. Elevii beneficiază de gratuitate pe această rută. Din Gara de Nord și de la Aeroportul Otopeni se pot face abonamente lunare, iar biletele pot și achiziționate și din tren. De asemenea, toate tipurile de reduceri și gratuități valabile în transportul feroviar din România sunt valabile și pe acest serviciu.
Amintim că, purtarea măștii de protecţie la bordul trenurilor CFR Călători este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum și în zonele de așteptare a trenurilor – staţii de cale ferată, peroane, săli de așteptare.