Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, a prezentat săptămâna trecută, într-o conferinţă de presă, evoluţia transportului public în zona metropolitană București – Ilfov. Într-un interviu acordat în luna aprilie Agerpres, şeful STB spunea că reorganizarea societăţii este una dintre măsurile prioritare din acest an, alături de eficientizarea instituţiei.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 549
Criţ a afirmat că societatea se va axa pe componenta de digitalizare, pe investiţii în sisteme de programare a vehiculelor şi a conducătorilor de vehicule, dar va acţiona şi pe partea de curăţenie în mijloacele de transport în comun. De asemenea, di-
rectorul a explicat că vor fi reanalizate anumite trasee care nu aduc venituri şi creează dificultăţi de exploatare, în special cele din zonele limitrofe Capitalei, dar a dat asigurări că nu va renunţa la liniile de transport municipale care sunt ”eficiente, tradiţionale, clasice”. De asemenea, conducerea STB a anunțat că va propune un tarif de 3 lei/oră pe mijloacele de transport în comun şi abonamente anuale de 500 de lei. ”(…) Să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului şi prin tarife care să îi avantajeze. În acest sens, avem propuneri (…) de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumătate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţean”, a spus Adrian Criţ. El a precizat că propunerea STB privind tarifele va intra în dezbatere şi se referă la eliminarea tarifului actual de 1,3 lei pe semi-cursă şi introducerea tarifelor orare şi a abonamentelor, aşa cum există şi în alte capitale europene. ”(…) Consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli”, a precizat şeful STB.
Acesta a vorbit și despre decizia de a nu desființa linii de transport.
”(…) Eficientizăm trasee, poate reducem kilometri, atunci când cererea de
transport ne spune că nu trebuie să avem mijloace de transport care să circule goale. Drept urmare, dacă păstrăm traseele, o să păstrăm şi angajaţii, avem unde să-i utilizăm. Angajaţii noştri, în momentul de faţă, nu pot satisface programul de
transport”, a spus Criţ.
Conducere ”mai suplă”
”Dacă în urmă cu o lună instituţia se sprijinea pe 15 directori, începând de circa două săptămâni se bazează pe o organigramă mai suplă, în acest sens reducându-
se numărul de directori la şapte, cu beneficii reale şi din punct de vedere al eficienţei manageriale şi al deciziilor pe care le transmitem mult mai rapid, dar şi al costurilor salariale.
Prin această reorganizare avem o reducere de circa trei milioane de lei pe lună, ceea ce face ca într-un an să avem o reducere de aproape 40 de milioane de lei (…) Pot să vă spun că prin faptul că decizia pleacă piramidal de la directorul general înspre baza instituţiei relaţia este mai directă, mai aplicată şi decizia ajunge mult mai uşor la tot personalul. Acesta este avantajul major. Faptul că am redus numărul de directori, nu prin disponibilizări, ci prin trecerea pe execuţie sau pe alte funcţii, ne ajută ca decizia managerială să ajungă mai repede la bază”, a explicat directorul
general al STB.