România a avut în primele trei luni cea mai mare creștere procentuală (44%), însă piața noastră auto este de 50 de ori mai mică decât Germania, cea mai mare piață din UE. La nivelul UE, în primul trimestru înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 7,7%. În jumătate dintre țări s-au înregistrat creșteri, cele mai mari fiind în România (44%), Finlanda (34%) și Estonia (24%). Recordurile de scădere au fost în Portugalia (-48%), Grecia (-32%) și Franța (-22%).

Germania, de departe cea mai mare piață auto din UE, a fost pe plus, ajungând la peste 770.000 de unități. Și Marea Britanie a crescut cu circa 1%, la peste 560.000 de unități. Piața românească, deși a avansat cu 44%, a rămas la un nivel scăzut, circa 14.000 de unități. Ungaria a crescut cu 22%, ajungând la cifre apropiate de România, în timp ce Bulgaria a avansat cu 12%. Renault a fost brandul care a pierdut cel mai mult cota de piață în ultimul an (de la 8,2%, la 6,7%) în timp ce Peugeot a pierdut aproape un punct procentual (de la 7,4%, la 6,3%). În același interval cota de piață a Volkswagen a avansat de la 11,5%, la 12,5%.