Ultima lună de iarnă și prima lună de primăvară sunt perioadele în care românii preferă să-și vândă autoturismele rulate, cele mai multe modele fiind din gama coupe, arată rezultatele unei cercetări realizată de o platformă online destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second hand.
Potrivit documentului citat de Agerpres, lunile februarie și martie sunt cele în care românii scot la vânzare cele mai multe autoturisme rulate, la polul opus aflându-se luna decembrie, cu cel mai mic număr de anunțuri.
De asemenea, studiul evidențiază că numărul de anunțuri online cu mașini scoase la vânzare crește în primele trei luni ale anului, atingând un apogeu în martie, după care ofertele noi scad încet până în vară. În perioada mai – august, ofertele noi afișate de către vânzători se situează la un nivel constant, dar cu aproximativ 25% mai scăzut decât în martie.
”În perioada toamnei, ofertele noi încep să se înmulțească, startul fiind dat în luna septembrie, iar vârful fiind înregistrat în octombrie. Comparativ, în decembrie numărul ofertelor scade la cel mai mic nivel din întregul an. Dacă cele mai multe oferte de mașini sunt afișate pe Autovit.ro în lunile de primăvară și toamnă, interesul pentru cumpărare este ridicat mai ales în luna octombrie. Cea mai abruptă scădere a interacțiunii între vânzători și cumpărători are loc în iunie, revitalizându-se ulterior. Nici în decembrie, cumpărătorii nu prea sunt interesați de ofertele existente pe piață, aceasta fiind luna în care atât oferta, cât și cererea sunt la un nivel scăzut”, notează sursa citată.
În ceea ce privește tipul de autovehicule vândute, studiul arată că modelele coupe sunt scoase la vânzare în special în februarie și martie, iar interesul cumpărătorilor rămâne la un nivel crescut până în mai.
Totodată, în cazul modelelor SUV cele mai multe oferte sunt afișate toamna, în octombrie și noiembrie, iar interesul de cumpărare este în perioada august – octombrie.
Studiul Autovit.ro a fost efectuat pe un total de peste 180.000 de anunțuri afișate în intervalul ianuarie – decembrie 2016, respectiv peste două milioane de interacțiuni înregistrate pe platformă între vânzători și cumpărători.